Van wisselwerking tussen Praxis Om de Hoek en het assortiment van de grote Praxis-winkels komt in de praktijk weinig terecht.

Praxis' Om de Hoek-winkels hebben schermen waarop klanten via internet toegang hebben tot de longtail van het volledige Praxis-assortiment. Die worden tot dusverre maar weinig gebruikt, zegt directeur Joost de Beijer. “We kunnen klanten helpen met een compleet Praxis-assortiment. Maar klanten die een badkamer willen kopen, gaan meteen naar een grote Praxis en niet naar een Om de Hoek.” De Om de Hoek-winkels  trekken juist klanten voor de kleine klus uit de dichtbevolkte wijken waar ze gevestigd zijn.   Service wél in trek “De service-aspecten als de transportbakfiets, de bandenpompservice en de klushoek worden veel en vaak gebruikt. “In Amsterdam zie je dat vooral. Daar wonen veel jonge mensen en die klussen er in onze winkel op los. Zo veel dat het blad van de werkbank intussen al vernieuwd moet worden.”   Een uitgebreid gesprek met Praxis-directeur Joost de Beijer volgt in de komende MIX.