Service en personeel doorslaggevend voor retailsucces

Service en personeel doorslaggevend voor retailsucces

Niet de laagste prijs. En ook niet het ruimste assortiment. Meest doorslaggevend voor een formulekeuze zijn service en personeel. Misschien niet nu, maar straks in ieder geval wel. Dat meldt ABN AMRO in een recente studie. Titel van het rapport luidt ‘Winst wordt afgeleide van bedrijfscultuur’. Ondertitel: ‘Kennis, service en empathie gaan het verschil maken in retail en zakelijke dienstverlening’. “De bouwmarkt heeft nog een uitdaging te gaan”, meldt ABN AMRO’s Henk Hofstede.

Hofstede was als Sector Banker Retail nauw betrokken bij de samenstelling van de publicatie. Voordat hij aan het woord komt, eerst even het rapport zelf. Bijna veertig pagina’s in totaal, niet echt duimdik. Wat in grote lijnen vooral opvalt, is dat de zachte kant van het ondernemerschap zo nadrukkelijk de boventoon voert. Niet de logistieke prestaties krijgen volop aandacht in de publicatie, net zo min als prijsniveau of assortiment, maar juist de menselijke factor en persoonlijke dienstverlening. Die laatste elementen worden steeds belangrijker om voldoende onderscheidend vermogen en toegevoegde waarde te bieden.

Service, kennis en sfeer
ABN AMRO heeft

Advertentie

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief