Zoeken

Categorieën
Tags
Auteurs
24-1-2003 — 8-10-2025
MIXpro
Zevij_Necomij_Olaf_de_Boer_DSC_3098

Zevij-Necomij ziet kansen in eigen 4tecx-merk

Naast de A-merken ziet Zevij-Necomij-directeur Olaf de Boer veel kansen voor zijn klanten in het private label 4tecx.

06 oktober 2025

NieuwsZevij-Necomij4tecxOlaf de Boer
MIXpro Close-Up
MIXpro_2025_Milwaukee_DSC_0771

Milwaukee groeide uit tot solution provider en love-brand

Er zijn merken daar wíl je gewoon meer van weten. Milwaukee is zo’n merk. Onstuimige groei, opvallende uitstraling, selectief dealerbeleid en voortdurende innovatie en assortimentsuitbreiding, waardoor het merk van een powertool voor de bouw uitgroeide tot een solution provider in allerlei ‘trades’. Tijd om te spreken met Jelrik Engbersen, Managing Director voor de Benelux en met Marketing Manager Benelux Sacha Thielsch. Ook JSS Manager NL Richard Kerkhoff schoof aan, want met zijn team van JSS’ers speelt hij een heel belangrijke rol in de propositie van Milwaukee.

06 oktober 2025

close-upsMilwaukeepowertools
MIXpro
Beijer Stark 24-7 MIXpro

Bouwgroothandel 24/7 open

De internationale bouwmaterialengroep STARK opende in Zweden de tweede vestiging die 'rond-de-klok' open is.

03 oktober 2025

NieuwsStarkOpeningstijdenvestigingen
MIXpro
Elektramat pand

Vier pijlers van groei voor Elektramat

Elektramat ziet zijn omzet nog wel een ker verdubbelen. Die groei zal tot stand komen over drie pijlers.

03 oktober 2025

NieuwsElektramatOnlineE-commerceWebshopElektra
Premium
Hornbach Best 20250228_DSC_4421

Online-omzet Hornbach richting de miljard

Online sales zijn goed voor 13% van de totale omzet van de internationale Hornbach-groep. Dat zegt Albrecht Hornbach in het Duitse Handelsblatt. Daarmee gaat de online-omzte richting de € 1 mrd.

03 oktober 2025

NieuwsHornbachE-commerceWebshopOnlineomzetcijfers
MIXpro
Wienerberger_9

Wienerberger investeert in efficiënte data uitwisseling

Wienerberger BV heeft 17 fabrieken in Nederland en werkt met afnemers en leveranciers in heel Europa. Efficiënt informatie kunnen uitwisselen met al deze partijen is cruciaal voor deze leverancier van bouwoplossingen. Rob Noordberger, relatiemanager bij Ketenstandaard Bouw en Techniek interviewt Leendert van der Waal, Manager Product Informatie bij Wienerberger Nederland over hoe hij productinformatie snel en veilig laat stromen, mede dankzij ETIM, DICO, ETIM xChange en het nieuwe Digitaal Productpaspoort Sjabloon (DPpS).

02 oktober 2025

ArtikelenKetenstandaardartikeldataWienerberger
Praxis-Kales-MIXonline-MAF_4623_1.jpg

Gemiddelde bouwmarkt-bestedingen dalen, behalve bij Praxis

Hiiper zag in periode 7 iets meer kopende klanten in doehetzelf. Maar lagere gemiddelde bestedingen.

02 oktober 2025

NieuwsHiiperomzetcijfersmarktcijfers
MIXpro
verfmixpro3

Profiteert de bouwmaterialenhandel voldoende van verfklussen?

De professionele schilder haalt zijn verfproducten veelal bij de verfgrossier. Toch ligt er wat dat betreft wel degelijk een omzetkans bij bouwmaterialenhandels en ijzerwarenspeciaalzaken. Ook de generieke profklusser voltooit zijn opdracht immers met een verfklus. Niet-gespecialiseerde verfverkooppunten kunnen daar wel degelijk van meeprofiteren.

01 oktober 2025

ArtikelenVerf
Karwei update

Karwei pakt verf en raamdecoratie aan

Karwei maakt een speerpunt van Verf en Raamdecoratie en actualiseerde deze werelden in een hele serie bouwmarkten.

30 september 2025

NieuwsKarweiVerfRaamdecoratievestigingenexpansieIntergamma
Premium
Hornbach amsterdamMAF_8373.jpg

Hornbach positief over eerste halfjaar: 28,8% in NL

De Hornbach Group heeft in het eerste halfjaar van boekjaar 2025/26 (1 maart tot en met 31 augustus 2025) een omzet gerealiseerd van € 3,6 mrd. In Nederland verstevigde Hornbach haar positie als marktleider met een verder groeiend marktaandeel. De verwachting is dat de omzet over het hele boekjaar op of iets boven het niveau van het vorige boekjaar uitkomt.

30 september 2025

NieuwsHornbachomzetcijfersmarktcijfers