Duidelijke scheidslijn tussen vakhandel en bouwmarkt

Duidelijke scheidslijn tussen vakhandel en bouwmarkt

Hansgrohe-sanitairproducten zijn sinds begin 2003 ook in de bouwmarkt verkrijgbaar. De fabrikant ontwierp en produceerde speciaal voor de dhz-handel een nieuwe productlijn onder de naam Marin. Directeur Jaap van der Klugt van Hansgrohe: “We houden doehetzelf en vakhandel strikt gescheiden. Zo is iedereen tevreden.”

Hansgrohe-sanitairproducten zijn sinds begin 2003 ook in de bouwmarkt verkrijgbaar. De fabrikant ontwierp en produceerde speciaal voor de dhz-handel een nieuwe productlijn onder de naam Marin. Directeur Jaap van der Klugt van Hansgrohe: “We houden doehetzelf en vakhandel strikt gescheiden. Zo is iedereen tevreden.”

Hans Grohe richtte het bedrijf, dat zich vooral positioneert op douchegebied, in 1901 op in het Zwarte Woud. Eén van zijn 4 zoons, Friedrich, zette later in het Sauerland een ander, inmiddels ook zeer bekend sanitairbedrijf onder de naam Grohe op.
Van der Klugt: “Hansgrohe is eigenlijk nog steeds een familiebedrijf. Onze

Advertentie

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief