De slogan #Hubohelpt is door consumenten verkozen tot de beste in de woonbranche. In een onderzoek uitgevoerd door Multiscope onder ruim 7.000 Nederlanders kreeg Hubo bovendien een ruime voldoende, namelijk een 7,47.

Met de vernieuwde huisstijl sinds 2017 is ook de slogan ingevoerd in de communicatie vanuit Hubo. "Wij zijn een bouwmarkt die meer dan alleen producten levert. Uitgangspunt bij ons is dat iedere klant geholpen wordt op zijn of haar niveau." legt Miriam de Bruin, algemeen manager Hubo, uit. "Of je nu hulp nodig hebt bij de volledige klus, of alleen advies over het juiste product, aan jou de keuze. En dat is precies wat deze slogan weergeeft."
 
Het Multiscope-onderzoek is gedaan aan de hand van een positioneringsmodel. Dit model gaat ervan uit dat je als bedrijf een duidelijke positionering moet kiezen op het gebied van beste product, beste service of beste proces. En een pakkende slogan die de positionering samenvat, maakt duidelijk waar een bedrijf voor staat. "Een betere waardering dan die van de consument kun je niet krijgen, tenslotte doe je het daarvoor", gaat De Bruin verder.