Electro Cirkel Retail

Electro Cirkel Retail is al meer dan 50 jaar groothandel in lichtbronnen en elektronische apparaten. Calex is het eigen lampenmerk van Electro Cirkel Retail. Het is een bevlogen en creatief merk met lef en heeft een sterke focus op interieur, lifestyle en design. Met meer dan 400 lichtbronnen hebben ze voor ieder wat wils. Zelfs smart! Naast handige slimme lichtbronnen hebben ze ook verschillende producten om niet slimme items smart te maken, security items die allemaal met elkaar verbonden kunnen worden en een vernieuwende outdoor collectie. Bestuur ze via wifi met de gratis Calex app of de Calex afstandsbediening, zélfs als je niet thuis bent. Stel timers in op je dagelijkse activiteiten en programmeer scenes die passen bij je stemming. Bijna alle producten werken eenvoudig via Amazon Alexa, Google Home en Apple’s Siri.

Merken: Calex

Smart Home-assortiment landt in bouwmarkten

Smart Home is één van de grootste groeikansen in DIY-retail. Toch moet de branche attent blijven op andere kapers op de kust: de elektroretailsector en de installatiebranche zijn geduchte spelers wat dat betreft. Hoe kan de branche de huidige positie behouden en zelfs uitbouwen? Hoe wordt de sector daarbij geholpen door de industrie?

25 september 2023

LedvanceKlikAan KlikUitArtikelenCalexSmart HomeEglo
Close-Up

Electro Cirkel verlegt grenzen met Calex Outdoor en Lednify

Met de introductie van Calex Outdoor voegt de marktleider in decoratieve en smart verlichting deze zomer een volledige range outdoor producten toe aan het assortiment. Daarmee voorziet Electro Cirkel Retail niet alleen in een behoefte vanuit de markt, maar ook in een eigen ambitie. Datzelfde geldt voor Lednify, smart verlichting die via het Wiz-Connected-platform bediend wordt. “Hiermee verleggen we ook onze eigen grenzen en geven we smart home nog breder invulling”, zegt salesmanager Albert Meeuwissen.

28 mei 2021

Electro cirkelCalexSmart Homeverlichtingclose-ups

Tuin: Belangstelling voor 'slimme tuin' groeit jaar op jaar

De bekendheid met de term Smart Home is in vijf jaar tijd meer dan verdubbeld, getuige de cijfers van de jaarlijkse GfK Smart Home Monitor 2020. Dat zijn ronkende cijfers, maar dat laat zich in dit rapport niet meteen vertalen tot gelijksoortige ontwikkeling buitenshuis. Onderwerp van de studie heeft vooral van doen met gebruik in huis, terwijl een rondje langs de velden wel degelijk leert dat er net zo goed nieuwe omzetkansen in het verschiet liggen voor slimme oplossingen aan de buitenzijde van de woning.

22 mei 2021

ArtikelenCalexKarcherGardenatuin
Close-Up

“Smart Home belangrijkste groeipilaar voor Calex”

Dat de opmars van smart home-toepassingen niet te stuiten is, weten ze bij Electro Cirkel zeker. “Wij zien het binnen ons assortiment Calex Smart verlichting. Op dit moment verkopen we bijna vijf miljoen stuks per jaar in Europa. Dat aantal groeit gestaag, vooral in de foodretail. De doe-het-zelfretail lijkt nog te onderschatten waar het naartoe gaat met domotica en slimme producten in huis. Terwijl nu het moment is om in te haken, want de bouwmarkt is het ideale podium voor domotica.”

04 september 2020

Electro cirkelCalexverlichtingclose-ups
Close-Up

Laagdrempelig op weg naar sfeervol smart home

Calex introduceert vijf nieuwe productfamilies binnen haar brede assortiment decoratieve verlichting. Een uitbreiding waarmee de specialist in decoratieve lampen haar positie als A-merk verder wil versterken. Bovendien maakt het Rotterdamse Calex het assortiment smart. Hiervoor is een samenwerking aangegaan met Tuya.

05 oktober 2019

close-upsTuyaCalexSmart Home
Pagina 1 van 1

Word abonnee

  • Ontvang iedere editie van Vakblad MIX
  • Ontvang onze email-nieuwsbrief
  • Toegang tot álle content op MIXonline.nl
  • Inclusief marktcijfers en artikel-archief
  • Geef 3 collega's een login cadeau
  • Een openbaar persoonlijk profiel
  • Je persoonlijke nieuwsoverzicht in MijnMIX
  • Reageren op artikelen
Word abonnee