ELTRA

Eltra is opgericht in 1954 en is sindsdien uitgegroeid tot een vaste waarde in de distributie van elektrisch materiaal en verlichting voor de home improvement markt. Vanuit het magazijn in Evergem levert Eltra aan meer dan 1000 winkels in België, Nederland en de rest van Europa. Met een breed assortiment uit 12 verschillende productgroepen zorgt Eltra voor een one-stop-shop. Ze zijn partner van bekende A-brands zoals Niko, Legrand, Duracell en Ledvance, maar hebben ook eigen merken zoals Profile, Prolight, Qnect en BlooBoost. Voor diverse retailers ontwikkelen ze ook private labels. 

Eltra werkt volgens het DAAS model (Distribution As A Service). Hierdoor stellen ze de behoeften van hun klanten en leveranciers voorop om een service aan te bieden over de gehele waardeketen.

Hiernaast heeft Eltra de ambitie om op vlak van maatschappelijk verantwoord ondernemen, ook wel bekend als CSR, een referentie te zijn. Zo willen ze niet enkel intern die boodschap overbrengen, maar ook naar alle partners en stakeholders. Zo kunnen ze hun vooropgestelde doelen samen bereiken en hun ecologische voetafdruk verkleinen.

Merken: 
A-brands: Niko, Ledvance, Legrand, Duracell, WAGO, Helia, Honeywell, Nexans, Netatmo, Osram, Bticino, Schneider Electric, Attema, GP Batteries, Varta, D-line, Raytech, Kabelwerk Eupen en ABB Vynckier.
Own brands: Qnect, BlooBoost, Ceezam, Profile, Prolight, Eloy, Select Plus en Meo.
Private labels: Handson, Prof Depot, Sencys, Meno, Kelfort en Liv+.

Close-Up

Marktleider Eltra speelt in op behoeften van klanten

Al meer dan drie decennia levert Eltra hoogwaardige kabels, van huishoudelijke snoeren tot installatiekabels. Dankzij hun verregaande kennis van klantbehoeften en voortdurende investeringen in onderzoek en ontwikkeling, heeft Eltra een uitgebreid assortiment kabelproducten ontwikkeld. Daarbij bieden ze drie opties: A brands, het eigen merk Profile, en op maat gemaakte oplossingen onder de vorm van private labels.

19 september 2023

close-upsverlichtingElectraEltra
Close-Up

Eltra betrekt hypermodern nieuw distributiecentrum

“Met middelmatigheid bij logistiek overleef je het niet.” Het productaanbod bij Eltra is zeer breed en de wensen van hun klanten zijn heel verschillend. Om aan al deze verschillende behoeften en eisen te voldoen, maakt Eltra gebruik van het DAAS-model (Distributie As A Service). Om hun strategisch voordeel bij distributie verder te optimaliseren voegen ze hun drie locaties samen in een nieuw, hypermodern distributiecentrum, vlakbij Gent.

03 juni 2022

close-upsEltra
Close-Up

Eltra biedt groei door category-management

Het aanbod bij Eltra is zeer breed. Daarbij zijn de wensen van hun klanten heel verschillend. Om aan al deze verschillende behoeften en eisen te voldoen, maakt Eltra gebruik van het DAAS-model (Distributie As A Service). De Belgische leverancier zet hierbij nadrukkelijk in op een conceptmatige aanpak, met category management als vertrekpunt. De focus op losse producten is hiermee naar de achtergrond verdwenen.

21 februari 2022

close-upstuinverlichtingElectraEltra
Close-Up

“We willen dé referentie zijn”

Er is vrijwel geen retailer die géén zaken doet met Eltra. Maar het aanbod van deze Belgische leverancier is veel breder dan de meeste mensen weten. Het strekt zich uit van de kabel en installatie­materiaal, tot schakelmateriaal, lichtbronnen, armaturen en smart-home apparatuur, maar ook airconditioners, rookmelders en nog veel meer. Steeds in volledige schapconcepten met A-merken, eigen Eltra-merken, private labels van retailers en C-merken. Dat alles in een distributiemodel waar je naar believen je servicegraad uit kunt samenstellen.

27 oktober 2021

close-upsverlichtingElectraSmart HomeEltra
Pagina 1 van 1

Word abonnee

  • Ontvang iedere editie van Vakblad MIX
  • Ontvang onze email-nieuwsbrief
  • Toegang tot álle content op MIXonline.nl
  • Inclusief marktcijfers en artikel-archief
  • Geef 3 collega's een login cadeau
  • Een openbaar persoonlijk profiel
  • Je persoonlijke nieuwsoverzicht in MijnMIX
  • Reageren op artikelen
Word abonnee