AkzoNobel

AkzoNobel heeft passie voor verf. Wij zijn experts in het ambacht van het creëren van verven en lakken, waarbij wij sinds 1792 de standaard zetten voor kleur en bescherming. Ons merkenportfolio van topklasse – waaronder Alabastine, CetaBever, Flexa, Sikkens en Trimetal – wordt wereldwijd door klanten vertrouwd. Ons hoofdkantoor is gevestigd in Nederland en wij zijn actief in meer dan 150 landen. Wij hebben zo’n 34.500 getalenteerde mensen in dienst met een passie voor het leveren van hoogwaardige producten en diensten die onze klanten van ons mogen verwachten. Sikkens heeft sinds de oprichting meer dan 225 jaar geleden een duidelijk doel: eerste klas producten en services leveren. Wij willen ervoor zorgen dat onze klanten met Sikkens-producten altijd topresultaten behalen. De samenwerking met de gebruikers van onze producten is de sleutel tot succes - van de ontwikkeling tot aan het voltooide werk. Flexa staat voor kleur en innovatieve producten. Wij vinden het belangrijk consumenten te helpen bij de kleur- en productkeuze. Initiatieven als kleuradvies, een breed scala aan kleurmateriaal en de Flexa Kleurtester zijn hier het bewijs van. 

Merken: Flexa, CetaBever, Glitsa, Alabastine, Hammerite, Sikkens, Trimetal, Herbol, Polyfilla Pro

Close-Up

Akzo vernieuwt het ESS programma

Het Erkend Sikkens Specialist (ESS) programma ondersteunt ondernemers bij het aantrekken van, verkopen aan en binden van consumenten. De verschillende middelen uit het programma zijn door Erkend Sikkens Specialisten naar eigen inzicht in te zetten. Voor het komend jaar staat een aantal nieuwigheden op de planning: de ondernemer neerzetten als local hero, verkrijgbaarheid van kleurstalen en het vergroten van kennis.

18 oktober 2023

Erkend Sikkens SpecialistessAkzoNobelVerfSikkensclose-ups
Close-Up

AkzoNobel pakt verantwoordelijkheid in de keten

In het streven naar duurzaamheid voert AkzoNobel een proactief beleid. Daarbij zijn heldere en concrete doelen geformuleerd, die ze doorvertalen naar hun merken. “We voelen onze verantwoordelijkheid. Waar we invloed uit kunnen oefenen, proberen we dat te doen.”

07 juni 2023

SikkensAkzoNobelVerfclose-ups
Close-Up

“Beter samenwerken op brancheniveau maakt verdere groei mogelijk”

Rondetafelgesprek dhz-retail en A-merken over kansen: De Nederlandse dhz-markt is goed voor een jaaromzet van een slordige € 3,2 mrd. Fabrikanten en retailers zijn ervan overtuigd dat die markt kan groeien en onderkennen ook dat intensievere samenwerking een voorwaarde is voor die groei. Over de invulling van die samenwerking verschillen ze nog wel van mening, zo blijkt tijdens een rondetafelgesprek.

01 december 2022

HuboDGNHornbachclose-upsKlusWijsDeli HomeGroheAkzoNobelBisonGardena

Nieuwe kleurinteresse consument voegt waarde toe aan categorie

Kleurinspiratie heeft zeker de laatste jaren bovenaan de agenda gestaan van industriepartners. De verfconsument heeft dankzij die inspanningen tal van nieuwe online en fysieke tools tot zijn beschikking om tot een kleurkeuze te komen. Digitale kleurwaaiers, virtuele kleurpresentaties en testers moet de onzekerheid over kleuraanschaf verder te verkleinen. Het interessante daarvan is: hoe vaker mensen switchen van wit naar kleur, hoe meer waarde er wordt toegevoegd aan de categorie.

02 november 2021

ArtikelenAkzoNobelPPGWijzonolVerf
Close-Up

ESS: Aantrekken, verkopen en verbinden

Het Erkend Sikkens Specialist (ESS) programma ondersteunt ondernemers bij het aantrekken van, verkopen aan en binden van klanten. De verschillende middelen uit het programma zijn door Erkend Sikkens Specialisten naar eigen inzicht in te zetten. Voor het nieuwe jaar wordt een etalagedisplay geïntroduceerd en is het aanbod bij de online trainingen verder verfijnd en uitgebreid.

28 oktober 2021

close-upsessAkzoNobelVerfSikkens

Verf-industrie erkent belang VBS-sector

De VBS-sector heeft het aantal retaillocaties afgelopen tien jaar fors zien afnemen. Hetgeen je ook kunt vertalen naar minder contactkansen met consumenten. De drie grote verffabrikanten benadrukken echter dat het kanaal superbelangrijk blijft om de verfshopper te benaderen.

06 oktober 2019

PPG CoatingsDGN RetailAkzoNobelWijzonolVBSFlexaSikkens
Close-Up

Kleur van het Jaar 2020

Naar aanleiding van het wereldwijde trendonderzoek ColourFutures van AkzoNobel is Tranquil Dawn tot de Kleur van het Jaar 2020 uitgeroepen. Het onderzoek toont dat we zoeken naar het antwoord op de vraag ‘Wat maakt ons menselijk?’. Alledaagse zaken worden opnieuw bekeken en de horizon wordt verbreed. De ontwakende horizon is een inspiratiebron geweest voor het kiezen van de kleur Tranquil Dawn.

05 oktober 2019

Tranquil DawnAkzoNobelVBSclose-ups
Close-Up

Paint the Future Awards voor Nederlandse startups

Een uitgekiende innovatie-challenge van nauwe samenwerking met experts van AkzoNobel (producent van onder andere Flexa en Sikkens) heeft  deuren geopend voor een aantal startups – waaronder de
Nederlandse QLayers en Alucha Recycling Technologies – om hun innovatieve ideeën verder uit te werken.

12 juni 2019

Paint the Future AwardsAkzoNobelclose-ups

Wat als…

Wat als online straks 10% van de markt inpikt? En wat als Hornbach en Bauhaus samen 20% tot 30% van de markt claimen? Ten koste van wie gaat dat dan? En wat is het recept om schade te voorkomen? MIX vroeg drie fabrikanten naar hun visie.

21 juni 2017

NieuwsAkzoNobelBisonHusqvarnaBauhausHornbach

GS1 Congres 23 maart "Standaarden zijn zilver, samenwerken is goud"

Advertorial

Relevant blijven in de business? Blijf informatiestromen de baas!

De beschikbaarheid van productinformatie is belangrijker dan ooit. Voor de consument die informatie over producten zoekt én vindt. Voor de wetgever die steeds meer informatie bijvoorbeeld over gevaarlijke stoffen eist. En voor onze handelspartners die in de markt relevant willen blijven. Hoe blijft ú die informatiestromen de baas?

23 februari 2016

PokonadvertorialDanny MekicPieter MaarleveldErik Jan MaresTom van GeemenPeter BennemeerDick RoozenIngmar HensbergenMarina van Staden
Pagina 1 van 3

Word abonnee

  • Ontvang iedere editie van Vakblad MIX
  • Ontvang onze email-nieuwsbrief
  • Toegang tot álle content op MIXonline.nl
  • Inclusief marktcijfers en artikel-archief
  • Geef 3 collega's een login cadeau
  • Een openbaar persoonlijk profiel
  • Je persoonlijke nieuwsoverzicht in MijnMIX
  • Reageren op artikelen
Word abonnee