Sikkens_offpack_shape_gradient_logo_cmyk

ESS-programma zet in op kanaalonafhankelijke social media strategie

De inzet van social media advertising binnen het ESS-programma krijgt een fundamentele nieuwe aanpak. Channel manager dhz Steven van der Pol schetst de achtergrond: "Een groot deel van ons publiek vergrijst. TV en radio leveren daardoor minder bereik op. Ook Facebook loopt terug, terwijl Instagram juist groeit. Daarom is het belangrijk om ESS toekomstbestendig in te richten."

De nieuwe strategie draait om flexibiliteit en onafhankelijkheid. "Dat betekent: snel kunnen schakelen en niet afhankelijk zijn van één kanaal, maar werken vanuit een solide basis", legt Van der Pol uit. Het systeem wordt opgezet vanuit een centraal platform dat meerdere kanalen kan aansturen, waaronder Google Display. De nieuwe aanpak is gebaseerd op een dremaanden durende pilot die succesvol bleek. "Vanuit een centraal systeem kunnen we straks meerdere kanalen aansturen, waaronder ook Google Display. Voor het eerste jaar zetten we Facebook en Instagram in, omdat die de beste resultaten geven", aldus Van der Pol. De implementatie wordt volledig gepersonaliseerd opgezet. "Wij verzorgen de set-up die volledig gepersonaliseerd is, met gebruik van eigen beelden van de winkel en medewerkers. Het ESS-budget wordt hierbij geconcentreerd en effectief ingezet. Later kan dit in overleg worden uitgebreid." Deze vernieuwing past in de bredere filosofie van het ESS-programma om ondernemers te ontzorgen. Sales Manager Retail Sander van Dieren benadrukt het belang van online aanwezigheid: "Van de consumenten die bij een VBS-winkel kopen, geeft 43% aan dat ze zich eerst online oriënteren. Maar veel verfwinkels zijn niet aangesloten bij een franchiseorganisatie, zij vinden online vaak spannend."

Dit is een fragment uit een uitgebreid interview met Ronald Hegmans en collega's over Sikkens' ESS-programm voor Erkend Sikkens Specialisten.

We maken onze artikelen met veel aandacht. Zie je toch ergens iets dat niet klopt? Meld het dan via redactie@mixpress.nl

Deel dit bericht

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.

Word abonnee

  • Ontvang iedere editie van Vakblad MIX
  • Ontvang onze email-nieuwsbrief
  • Toegang tot álle content op MIXonline.nl
  • Inclusief marktcijfers en artikel-archief
  • Geef 3 collega's een login cadeau
  • Een openbaar persoonlijk profiel
  • Je persoonlijke nieuwsoverzicht in MijnMIX
  • Reageren op artikelen
Word abonnee