GfK brengt dhz-branche opnieuw in kaart - Bouwmarkten dominanter, kleinschaligen specialistischer

GfK brengt dhz-branche opnieuw in kaart - Bouwmarkten dominanter, kleinschaligen specialistischer

Bouwmarkten werden sinds 2001 dominant in alle artikelgroepen, maar ijzerwarenzaken blijven in bepaalde specialistische assortimentsgroepen niettemin nog fier overeind. Breedpakketzaken worden gemiddeld kleiner door de ‘doorgroei’ naar bouwmarkten en vbs’ers zien hun aandeel in verf en verfbenodigdheden afnemen. Dit blijkt uit het tweejaarlijks structuuronderzoek waarin GfK Benelux afgelopen juli de dhz-branche opnieuw doorlichtte. MIX presenteert exclusief de eerste resultaten.

Bouwmarkten werden sinds 2001 dominant in alle artikelgroepen, maar ijzerwarenzaken blijven in bepaalde specialistische assortimentsgroepen niettemin nog fier overeind. Breedpakketzaken worden gemiddeld kleiner door de ‘doorgroei’ naar bouwmarkten en vbs’ers zien hun aandeel in verf en verfbenodigdheden afnemen. Dit blijkt uit het tweejaarlijks structuuronderzoek waarin GfK Benelux afgelopen juli de dhz-branche opnieuw doorlichtte. MIX presenteert exclusief de eerste resultaten.

Het doel van het structuuronderzoek is het inventariseren van het winkelbestand in de branche. De juiste omvang en samenstelling van de markt is een belangrijk gegeven voor de verschillende onderzoeken die GfK in de dhz-branche uitvoert, zoals de omzetmonitor

Advertentie

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief