IJzerwarenzaken verliezen op specialisme

IJzerwarenzaken verliezen op specialisme

Consumentgerichte IJzerwarenzaken daalden in aantal van 625 in 2001 tot 572 in 2006. Hun gezamenlijke omzet daalde in diezelfde tijd mee van € 424 mln naar € 373 mln. Hun procentuele marktaandeel zakte daarmee ook van 11% naar 9%. Dat maakt de ijzerwarenzaken numeriek én omzetmatig het kleinste winkeltype van de branche.

Consumentgerichte IJzerwarenzaken daalden in aantal van 625 in 2001 tot 572 in 2006. Hun gezamenlijke omzet daalde in diezelfde tijd mee van € 424 mln naar € 373 mln. Hun procentuele marktaandeel zakte daarmee ook van 11% naar 9%. Dat maakt de ijzerwarenzaken numeriek én omzetmatig het kleinste winkeltype van de branche.

Met 572 winkels zijn de consumentgerichte ijzerwarenzaken het kleinste winkeltype uit de doe-het-zelfsector. Vbs’ers zijn er 921, breedpakketters 646 en bouwmarkten 612. Met een gezamenlijke omzet van € 373 mln bestrijken de ijzerwarenzaken slechts 9% van de totale dhz-omzet.

88% omzet met 92% winkels

Advertentie

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief