Met alle grote retailers uit de doehetzelf-sector blikte MIX vooruit op 2024. Hoe kijken ze bij Intergamma (Gamma en Karwei) naar dit lopende jaar?
Joost de Beijer van Intergamma is positief over 2024: “We verwachten opnieuw een groeiende markt die gedreven wordt door verduurzaming van bestaande woningen. Dat laat de markt groeien, mede door druk op de huizenmarkt en nieuwbouw. Mensen investeren daardoor meer in hun huidige huizen. Renovatie zal de markt ook voor een stuk laten groeien.”
Over de omvang van de verwachte groei, wil hij niets zeggen. Wel over de ambities van Intergamma. “De markt gaat groeien en wij willen in die groei marktaandeel winnen. We zijn aan het investeren in onze nieuwe strategie. Bij Gamma blijft de focus op Verf en Tuin en Duurzaamheid als overkoepelende categorie. Duurzaamheid gaat Karwei ook verder brengen, net als de inzet op raamdecoratie. Die propositie – inclusief advies aan huis, inmeten en montage – rollen we uit over meer Karwei-winkels en dat brengt nu al groei. Ook omdat we met die categorie en propositie bezig zijn in een bredere markt dan alleen doe-het-zelf. En overall hebben we goede verwachtingen van Gamma’s en Karwei’s one-stop-shop-opzet waarin we als winkel de totaalaanbieder kunnen zijn met verrijkte online content, een beter en breder aanbod en additionele services. Daar zetten we stappen in en daar verwachten wij dit jaar ook additionele omzet uit te kunnen halen.”
Zie ook de previews van
- Markus Pieters van Bauhaus: 'meer uit 2024 halen'
- Evert de Goede van Hornbach: 2024 'best goed'
- Miriam de Bruin van Hubo: '2024 blijft lastig'
- Joost de Beijer van Intergamma" 'groeiende markt'
- Hans Hortensius van KlusWijs: 'hogere omzet én hogere kosten'
- Corine Duchenne van Praxis: 'met beter tuinseizoen in de plus'
- Willie Dekens van Nicovij: 'matig 2024'
- Mark Brouwer van Comafin: 'P van Promotie steeds belangrijker'
- Rob van Prooijen van Concepts&Companies: 'wij kijken anders naar de markt'