Is slim wonen het nieuwe goud?

Is slim wonen het nieuwe goud?

Het wensenlijstje van consumenten is behoorlijk conservatief. Mensen willen aangenaam, veilig en comfortabel wonen, plus als het even kan tot op hoge leeftijd gezond blijven. Dat was vroeger zo, dat is nu zo. De toegang tot die wensen daarentegen heeft wel een duidelijke wijziging ondergaan. Met dank aan domotica en slim wonen is ons woon- en leefgenot sterk verbeterd. Zijn die smart home-trends het nieuwe goud voor bouwmarkten?

 

Steve Collinge, directeur van de Insight Retail Group, een organisatie die zich bekommert om het bestuderen van de Britse dhz-markt, gooide een jaar geleden een steen in de vijver. De dhz-markt, luidt zijn verwijt, heeft de neiging om in dezelfde groef te blijven ronddraaien. Sla de folders er maar op na. Kijk in de gangpaden. Het is toch vooral bouwmaterialen en klusproducten wat de klok slaat. Kijk daarentegen naar ontwikkelingen bij de Amerikaanse retailketen The Home Depot. Die ontwikkelt zich, geheel in overeenstemming met de actuele consumentenbehoefte, richting full service-provider op domoticavlak. Aangenaam wonen gaat immers niet alleen om een

Advertentie

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief