Bouwmarkten heer en meester

Bouwmarkten heer en meester

Als ze het nog niet waren, werden de bouwmarkten in 2005 dominant in alle productgroepen. Hun omzet groeide, net als hun aantal en hun omzet per vestiging. En ook hun marktaandeel nam toe, zo blijkt allemaal uit GfK’s meest recente structuuronderzoek waar MIX exclusief uit publiceert. In deze MIX lichten we de bouwmarkten door. In latere edities volgen verf- en behangspeciaalzaken, ijzerwarenzaken en breedpakketzaken.

Als ze het nog niet waren, werden de bouwmarkten in 2005 dominant in alle productgroepen. Hun omzet groeide, net als hun aantal en hun omzet per vestiging. En ook hun marktaandeel nam toe, zo blijkt allemaal uit GfK’s meest recente structuuronderzoek waar MIX exclusief uit publiceert. In deze MIX lichten we de bouwmarkten door. In latere edities volgen verf- en behangspeciaalzaken, ijzerwarenzaken en breedpakketzaken.

Kijk je naar hun aantal, dan zijn de bouwmarkten het enige winkeltype dat groeide. Omzetmatig deden de grootschaligen het ook goed met +2,3%. Maar ze groeiden bij lange na niet zo hard als de

Advertentie

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief