Deze week opende Karwei een nieuwe vestiging in de groeiende wijk Nieuw-Kralingen in Rotterdam. Deze Karwei  telt 3.600m² en is ingericht volgens het Q-concept, Karwei's mix tussen een woonwinkel en bouwmarkt. 

De nadruk bij deze Karwei ligt op uitstekende service en klantgerichtheid, passend bij de behoeften van de buurtbewoners. De nieuwe bouwmarkt is duurzaam gebouwd, met 180 zonnepanelen en warmtepompen voor verwarming. Daarnaast is er een waterberging onder de parkeerplaats geplaatst die hemelwater opvangt en teruggeeft aan de natuur.

Lokale betrokkenheid en service

Het vestigen van de bouwmarkt midden in de wijk is een bewuste keuze. "We willen lokaal geworteld zijn en echt onderdeel worden van de buurt," zegt Nicky Claeys, Directeur van Karwei. “Nieuwe bewoners worden zowel in de bouwmarkt als aan huis geholpen met advies en service. Bovendien worden zoveel mogelijk medewerkers uit de nabije omgeving geworven om de lokale economie te versterken. Op dit moment staat de teller al op 27 medewerkers uit de directe omgeving.”

Midden in de woonwijk

Ervaren bouwmarktmanager Joeri en zijn team staan klaar om klanten uit Nieuw-Kralingen te helpen met klustips en advies. De service omvat onder andere het gratis inmeten van raamdecoratie aan huis, waarna het op maat gemaakte product wordt thuisbezorgd of (tegen meerprijs) direct geïnstalleerd. Joeri, met 27 jaar ervaring bij Karwei, benadrukt het belang van klantvriendelijkheid en een goede eerste indruk: “Doordat we gevestigd zijn midden in de woonwijk, is goede service en aandacht voor onze klanten nóg belangrijker. Dat betekent persoonlijk advies, geen lange rijen bij de kassa en gemotiveerde en klantvriendelijke medewerkers. We hebben veel tijd geïnvesteerd in training en het creëren van een teamgevoel. Zodat ik nu met trots kan zeggen dat er echt een sterk team staat dat niet kan wachten de nieuwe klanten welkom te heten."