Hiiper checkt de bestedingen van consumenten rechstreeks vanaf hun bankrekening en ziet dat de 'transactiewaarde' van alle bouwmarkten terugloopt.

Dat blijkt uit onderzoek van Hiiper.

Druk op kassabon

"Als we de top-5 spelers binnen de doe-het-zelfbranche bekijken, heeft Hornbach, onder consumenten afgelopen periode de hoogste gemiddelde transactie waarde van €63,45. Het verschil, ook zonder de professionele klanten, is groot ten opzichte van de andere landelijke spelers. Ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar, zien we wel dat voor alle formules de transactiewaarde onder druk staat, waarbij Hornbach het minst hoeft in te leveren per mandje."

Meer klanten over de vloer

Tegelijkertijd zag Hiiper het aantal klanten in periode 3 van 2024 aanzienlijk toenemen. Met 6% ten opzichte van periode 3 in 2023 en met 8% ten opzichte van periode 2 van dit jaar. Check het volledige artikel over klant-aantallen, penetratiecijfers en transactiewaarde van bouwmarkten.

Check meer interessante bouwmarkt-cijfers van Hiiper.