online-retail.jpg

'Fabrikanten willen directe verkoop'

Dit stelt strateeg Marijke van Moll op Frankwatching.com. “Een grotere omzet is niet de enige reden”, schrijft ze. “Als de fabrikant zelf rechtstreeks verkoopt, kan het bijvoorbeeld ook zelf data van de consument verzamelen en analyseren. Denk hierbij aan fysieke kenmerken, productvoorkeur en koopgedrag. Daarnaast kan de fabrikant een sterk merk creëren en behouden.”

 

Ook het verhogen van de service is een beweegreden, volgens haar. “A-merken kunnen zich met een zo goed mogelijke service inmiddels goed onderscheiden. Bovendien besteden retailers de service vaak uit aan de fabrikant, zodat zij hun eigen marges hoog kunnen houden. Daarnaast blijven de onlineconsumentenbestedingen stijgen, ondanks de crisis. Fabrikanten kunnen hierop inspelen door via directe onlineverkoop marktaandeel op andere spelers te veroveren”, aldus Van Moll.

Volgen via je persoonlijke nieuwsoverzicht

Selecteer de onderwerpen waarvan je via MijnMIX op de hoogte gehouden wilt worden.

Deel dit bericht

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.

Word abonnee

  • Ontvang iedere editie van Vakblad MIX
  • Ontvang onze email-nieuwsbrief
  • Toegang tot álle content op MIXonline.nl
  • Inclusief marktcijfers en artikel-archief
  • Geef 3 collega's een login cadeau
  • Een openbaar persoonlijk profiel
  • Je persoonlijke nieuwsoverzicht in MijnMIX
  • Reageren op artikelen
Word abonnee