Dankzij een goede eindspurt realiseerde Ferney in 2010 nog evenveel omzet als in 2009.

Ferney's private labels Kelfort, Ironside en Oxloc toonden een lichte autonome groei. Daarnaast zorgde een intensief marketingondersteuningsprogramma voor de leden voor de relatief goede volume-ontwikkeling van de inkoopcombinatie.

De inkoopcombinatie zat niet stil: samenwerking met de 4Plus Bouwmaterialengroep BPG werd gestart en in december 2010 maakte de club de intentie tot samenwerking met Nicovij-Enorm bekend. Ook werd in november SAP in gebruik genomen als basis voor verdere automatisering van diverse kernprocessen.

Ferney is voor 2011 nog niet optimistisch, gezien de slechte verwachtingen voor de bouw. Het ingezette herstel bij leden die voornamelijk aan de industrie toeleveren, zal naar verwachting wel doorzetten, voorspelt directeur Fred Huurman.

Ook in 2011 zal Ferney haar leden overigens ondersteunen met een intensief marketingprogramma. Voorbeelden uit 2010 waren de Bouwkwis en het Bouwersjournaal.