Eugene Roorda is een topcreatief in de reclamewereld. En vanuit die expertise heeft hij vijf gouden tips voor de bouwsector: "Geven is het nieuwe nemen".
Volgens Eugene Roorda van Roorda Reclame zijn er vijf Gouden Tips voor de bouwsector.
- Verkoop schoonheid in plaats van stenen. Geen technische verhalen, maar comfort, woongenot.
- Opereer vanuit de klantbehoefte. Je weet dat de vrouw belangrijk is in het beslissingsproces. En je weet dat vrouwen gek zijn op inloopkasten. Hoe veel woningen met inloopkasten heeft u de laatste tijd gebouwd?
- Transparantie is niet eng; klanten vragen er om en weten de weg.
- Geven is het nieuwe nemen. Heb je een lijst met meerwerk? Voeg er dan een paar spontane puntjes minderwerk aan toe. 'Goh de inkoop van die kranen viel toch mee, u krijgt geld terug'.
- Alles is een kwestie van communicatie: over kwaliteit, planning, eindresultaat. Onderhoud contact om klanten te binden en te houden.