Zevij-De-Dobbelaere.jpg

Zevij doelgericht

Zevij-relaties bogen zich samen over hun gemeenschappelijke doelen op de jaarlijkse relatiedag. Zevij meldde 5% groei over 2009.

Op Zevij's relatiedag was het thema: ‘Hoe definieer je doelstellingen en op welke manier ga je succesvol op je doelen af?’ Daar draaide het om. Een recordaantal leveranciers en contractanten deden in De Voorste Venne in Drunen inspiratie op om doelgerichter te werken en op die manier meer waarde te creëren binnen hun organisatie.

 

Zevij-directeur Marc de Dobbelaere trapte af met de melding dat Zevij ondanks de economisch zware tijden in 2009 zeer goed gepresteerd heeft. De omzet steeg met 5,5% boven de 200 miljoen euro. De aanwas van nieuwe leden werd als belangrijke factor genoemd voor dit succes. Bij leden was de omzet minder rooskleurig. De omzet van het eigen label 4tecx dat zich in het begin van de levenscyclus bevindt, steeg met 20%. De Dobbelaere benadrukte dat de crisis nog duidelijk aanwezig is. Hij richtte zich vervolgens op de invloed van overheden op de economie en in het bijzonder op de sectoren industrie en bouw. Maar hij gaf ook aan dat er licht is aan het eind van de tunnel: “De wereldhandel lijkt toe te nemen en onze eigen economie gaat volgens voorspellingen in de tweede helft van 2010 ook weer groeien. Ook het ondernemersvertrouwen is weer positief.” Over het thema Doelgericht zei De Dobbelaere het volgende: “Zevij is geen doel maar een middel om de inkooppositie van de aangesloten technische groothandels te versterken. Maar er is meer. Door gezamenlijke inkoop vormen de leden een sterke marktpartij en de keten wordt verkort door synergie te creëren tussen groothandels en leveranciers.” EZ-Base werd genoemd als belangrijk voorbeeld hiervan. De Dobbelaere gaf aan dat leveranciers die zich niet aansluiten zelf kansen missen maar ook de ontwikkeling in de branche belemmeren. Ook EDI is volgens De Dobbelaere een belangrijk instrument, net als en het centraal verwerken en aanbieden van bruto prijslijsten in een standaard formaat aan leden.

Deel dit bericht

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.

Word abonnee

  • Ontvang iedere editie van Vakblad MIX
  • Ontvang onze email-nieuwsbrief
  • Toegang tot álle content op MIXonline.nl
  • Inclusief marktcijfers en artikel-archief
  • Geef 3 collega's een login cadeau
  • Een openbaar persoonlijk profiel
  • Je persoonlijke nieuwsoverzicht in MijnMIX
  • Reageren op artikelen
Word abonnee