Ruim 70 procent van de consumenten kijkt bij het aanschaffen van een product (of service) naar de productbeoordeling van andere consumenten, zo stelt Stefan Donker in Marketing Facts. Dit in de vorm van het aantal ‘sterren’ dat het krijgt (rating) en de onderbouwing hiervan (review). Consumenten ervaren ‘user generated content’ als 12 keer betrouwbaarder dan content geleverd door de verkoper zelf en deze content geeft gemiddeld 18 procent meer conversie. Daarnaast hebben reviews ook een positieve impact op je 'long tail SEO', aangezien er unieke content ontstaat, geschreven vanuit de consument.
Reviews scoren

Verkoop je op het web, dan doe je er goed aan om reviews van klanten te publiceren. Die scoren namelijk als een gek.
Deel dit artikel
Reacties
Lees ook:
- Nicovij kijkt tevreden terug op jubileumjaar
- TABS neemt vijfde hout- en bouwmaterialenhandel in een jaar over
- Bouwmaat opent nummero 51 in Diemen
- PontMeyer: 10 jaar online
- Berner opent eerste Depot
- Kapitaalinjectie voor houtplatform Von Wood
- Momentum is uitdaging voor Bouwcenters plannen
- Van Keulen nu ook BMN
- Bouwmaat gaat XL in Hilversum
- Zevij-Necomij groeide tot € 735 mln in 2022
- BME: "alles onder één naam, uiteraard"
- Concordia nam Eppinga over
- Transferro blijft groeien
- Conjunctuurmeting: nieuwbouw en aannemers
- AGO Govers naar Transferro
- Bonden verwerpen CAO-voorstel Technische Groothandel
- Smit in Maassluis inspireert met concept voor werkplaats
- Conjunctuurmeting: energie als uitdaging
- “DSG Ventures is de speedboot van de groep”
- Uitbreidingen Zevij-Necomij
- Werk aan de winkel: bij Isero
- ‘Fischer: erin, erop en erover’
- CAO Hibin (toch) niet rond
- Conjunctuurmeting: prijzen stijgen door
- Buckbootz blijft innoveren in veiligheidsschoeisel
- “Cloudoplossing K8 als ontzorgend platform”