In Spaanse Polder experimenteert Technische Unie met een nieuw soort vestiging. Een one-stop-shop met assortimenten die zo uit een ijzerwarenhandel weggelopen konden zijn.

De analyse van MIXpro: de vestiging wil meer een one-stop-shop zijn en meer laten zien van het grote assortiment dat Technische Unie online aanbiedt.

Slowmovers alleen online

Nu zie je dus ook sloten, schroeven, elektrisch gereedschap, kwasten, verf, trappen, lijmen en kitten en heel veel wit- en bruingoed. Om ruimte te scheppen voor die assortimenten maakte de keten een keuze. Eigenlijk verhuisden de slowmovers - de longtail - van het kernassortiment naar de webshop om in de winkel ruimte te maken voor de hardlopers van productgroepen aan de rand van het assortiment. In ruil voor extreme diepte in het af te halen kernassortiment probeert Technische Unie zijn klanten eigenlijk het gemak van een one-stop fysieke shop te bieden, in combinatie met een diepe en snelle webshop.

Verwijzing naar de webshop

Van sommige kerngroepen in electra en sanitair ligt er nu bijvoorbeeld minder diepte dan de klandizie voorheen direct af kon halen. "Voorheen bood onze shop stopcontacten en schakelaars in alle kleuren van de regenboog. Nu alleen de kleuren die het hardste lopen. Als een electricien voor een rode komt die hij één keer per jaar nodig heeft, verwijzen we hem naar de webshop. Da's best even wennen, maar het werkt toch wel", zegt een hulpvaardige medewerker. "Klanten opvoeden", noemt hij het. In twee richtingen: Enerzijds live laten kennismaken met assortiment waarvan de klant soms niet weet dat TU het voert. Anderzijds voor de slowmovers verwijzen naar de webshop en klanten kennis laten maken met dat kanaal."

Check ook de Facebookpagina van Technische Unie Spaanse Polder