Amazon in B2B?

Amazon in B2B?

Amazon in B2B? Jazeker. Met een goed assortiment? Jazeker. Groter en met dezelfde kwaliteit voor een betere prijs. Check de analyse.

Veel CEO's van B2B-companies over de hele wereld halen hun schouders op over Amazon, aldus de analisten van Applico-Inc. Ze zien Amazon niet als bedreiging want: 

  • "Amazon kan nooit het gespecialiseerde assortiment bij elkaar brengen dat wij bieden."
  • Of: "In ieder geval niet de kwaliteit die de professional nodig heeft."
  • En: "Zeker niet gecombineerd met de services die wij de prof bieden."

De analisten van Applicoinc ontzenuwen die excuses één voor één.
Ze maken duidelijk dat:

  • Amazon openlijk mikt op B2B;
  • Amazon het potentieel van B2B even groot inschat als dat van B2C;
  • Amazon een company als Grainger als expliciet mikpunt heeft;
  • Amazon graag toetreedt tot gefragmenteerde markten;
  • Amazon al een veelvoud van de professionele producten aanbiedt dan traditionele topspelers (tot 3000%);
  • Amazon zijn assortiment nog veel sneller uitbreidt;
  • Amazon veel van de kwaliteitsproducten (85%) aanbiedt die de traditionele spelers exclusief achten;
  • Dat veel leveranciers direct gaan via Amazon:
  • Dat Amazon heus niet op je hele business mikt:
  • Maar dat Amazon de traditionele B2B al heel veel pijn kan doen met een deel van die business.

Check de analyse van Applicoinc.

Amazon-beeld leenden we van The Verge

Deel dit bericht

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.

Word abonnee

  • Ontvang iedere editie van Vakblad MIX
  • Ontvang onze email-nieuwsbrief
  • Toegang tot álle content op MIXonline.nl
  • Inclusief marktcijfers en artikel-archief
  • Geef 3 collega's een login cadeau
  • Een openbaar persoonlijk profiel
  • Je persoonlijke nieuwsoverzicht in MijnMIX
  • Reageren op artikelen
Word abonnee