Weber3S2825.jpg

Voegmiddel bepaalt tegelklus

Webercolor premium: een voegmiddel dat 100% vlekvrij en kleurecht is. Daar kunnen tegelzetters het driedubbele mee verdienen. En als ze het combineren met het systeem van tegellijm en primer van Weber Beamix is dat goed voor de eindklant, voor de verwerkers zelf én voor hun dealers in de bouwmaterialenhandel.

Met webercolor premium hebben eindgebruikers goud in handen. Dat zegt fabrikant Saint-Gobain Weber Beamix niet alleen zelf, dat zeggen ook de eindgebruikers die de fabrikant liet werken met het nieuwe voegmiddel.

Het beste van twee werelden

Webercolor premium is namelijk het enige cement­gebonden voegmiddel dat vlekvrij is en bovendien bestendig tegen schimmels, algen en bacteriën.
Channelmanager Peter Sonntag: “Dit product lijkt qua specificaties haast wel een epoxy-voegmiddel. Maar dan voor een derde van de prijs en veel gemakkelijker te verwerken.” Het nieuwe voegproduct heeft een zeer hoge weerstand tegen chloor, zuur en azijnzuur en is daardoor ook geschikt voor zwembaden.

Uniek: vlekvrij en kleurecht

De markt voor tegellijmen en voegmiddelen in de bouwmaterialenhandel is een kleine € 60 mln groot, weet Sonntag. ’Dat is inclusief tegellijmproducten. Bijna één derde daarvan is voor de voegmiddelen. Een interessant segment dus, weet Sonntag. “Het is écht een uniek product. Naast de genoemde voordelen komt ook nog eens de kleurechtheid. Wit is namelijk echt wit en zwart ook echt zwart.” Met webercolor premium heb je dus nooit meer onbedoelde grijze voegen tussen zwart tegelwerk.

Het nieuwe goud

Die kleurechtheid demonstreert Weber Beamix met een kleurenwaaier die je bij de tegels kunt houden en met een demoprofieltje waar werkelijk voegmateriaal ingevoegd is. Bovendien tonen grote displays en banieren op point-of-sale de kracht van het nieuwe product.

Weber Beamix noemt het ‘het nieuwe goud’ voor de verwerker. Dat maken ze duidelijk in een uitgebreide campagne, waarmee ze alle relevante professionele eindgebruikers gaan bestoken. “Ontdek het nieuwe goud”, heet de campagne, zo legt communicatiemanager Judith van Helfteren uit. Met ‘een beetje foute visuals’ van eindgebruikers met een gouden tand, een dikke gouden ketting of gouden velgen onder de werkbus triggeren ze de doelgroep in de richting van het nieuwe goud.

Een totaaloplossing

Sonntag: “100% vlekvrij, bestendig tegen algen, schimmels en bacteriën, kleurecht en ook nog eens van hoge kwaliteit en heel gemakkelijk te verwerken. Wat wil de eindgebruiker nog meer? En als dealer heb je goud in handen om meer toegang tot die grote markt van voegmiddelen te krijgen. Onze webercolor premium wordt gegarandeerd een succes. En als je die verkoopt, kun je meteen ook onze primer en tegellijm mee-verkopen. Zo biedt je één systeem en de zekerheid dat alle producten op elkaar afgestemd zijn.” Van Helfteren: “Ons nieuwe voegmiddel bepaalt eigenlijk een uniek visueel eindresultaat. En daarmee kan de verwerker het dubbele of driedubbele verdienen. Zo zijn we goed voor de eindklant, voor de verwerker en voor onze dealers.”

Deel dit bericht

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.

Word abonnee

  • Ontvang iedere editie van Vakblad MIX
  • Ontvang onze email-nieuwsbrief
  • Toegang tot álle content op MIXonline.nl
  • Inclusief marktcijfers en artikel-archief
  • Geef 3 collega's een login cadeau
  • Een openbaar persoonlijk profiel
  • Je persoonlijke nieuwsoverzicht in MijnMIX
  • Reageren op artikelen
Word abonnee