Ferney-mixonline_3.jpg

Ferney groeide 11%

Het jaar 2018 is met een overall omzetindex van 111 ten opzichte van 2017 boven de gemiddelde groei van de markt afgesloten, zo meldt Ferney Group zelf. De eigen merken Kelfort, Oxloc en Ironside hebben hier een significante bijdrage aan geleverd. Ook is Ferney sterk gegroeid in samenkoop, met een sterke margeverbetering voor de leden als gevolg, aldus het bericht uit Heerhugowaard.

Om de leden nog beter van dienst te kunnen zijn, versterkt Ferney momenteel het inkoopteam en de afdelingen IT/EDI en productdata. In 2018 is er veel aandacht besteed aan het verbeteren van de kwaliteit van productdata. Door een nauwe samenwerking tussen leveranciers, leden en Ferney is het fundament voor de webshops gelegd in EZ-base. Dit met als doel groei te realiseren in de online verkopen. Daarnaast is de buitendienst versterkt, om de leden extra te ondersteunen bij de verkoop van Kelfort, Oxloc en Ironside.

Digitalisering blijft een belangrijk speerpunt. Begin 2018 is de nieuwe website van Ferney gelanceerd. Ook is de nieuwe Ferney app opgeleverd en maken steeds meer leveranciers gebruik van de advertentiemogelijkheden in de app. In 2019 gaat Ferney verder met het verbeteren van de marge voor de leden, het uitbouwen van logistieke diensten en het digitaliseren van processen.

Volgen via je persoonlijke nieuwsoverzicht

Selecteer de onderwerpen waarvan je via MijnMIX op de hoogte gehouden wilt worden.

Deel dit bericht

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.

Word abonnee

  • Ontvang iedere editie van Vakblad MIX
  • Ontvang onze email-nieuwsbrief
  • Toegang tot álle content op MIXonline.nl
  • Inclusief marktcijfers en artikel-archief
  • Geef 3 collega's een login cadeau
  • Een openbaar persoonlijk profiel
  • Je persoonlijke nieuwsoverzicht in MijnMIX
  • Reageren op artikelen
Word abonnee