Destil huisstijl 2019.jpg

Destil in 't nieuw

Na Laman en Nomag kreeg ook Destil een nieuwe 'look'.

Wat blijft, is de kleur blauw als onderdeel van de visuele identiteit. Wat verandert, is het beeldmerk. Destil-directeur René Kars: “Deze nieuwe visuele identiteit biedt wereldwijd helderheid.”

Binnenkort rijden de eerste vrachtwagens in de nieuwe huisstijl rond en wordt de belettering op de vestigingen aangepast. Ook presenteert Willem II komende weken het nieuwe shirt waar het logo van de hoofdsponsor pontificaal op staat. De komende tijd wordt de nieuwe identiteit dus gefaseerd doorgevoerd.

Nieuwe huisstijl, één familie

Kars kan zich voorstellen dat voor klanten uit de bouwbranche de organisatiestructuur van Destil wat ingewikkeld is na alle overnames. “Destil is sinds 2007 onderdeel van Descours & Cabaud. Prolians is de bouw-tak van ons Franse moederbedrijf. Als gevolg van de rebranding van alle ondernemingen van Descours & Cabaud wordt de bouwbranche straks in Nederland bediend door Destil Prolians.”

Ook dochteronderneming aan de beurt

“Wiek de Laat Beveiliging is een dochteronderneming van Destil. Echter, is dat aan de visuele identiteit niet te zien. Daar komt vanaf nu een einde aan.” Ook Wiek de Laat Beveiliging zal namelijk een Prolians make-over ondergaan. De restyling van de merknamen is volgens René Kars vergelijkbaar met de branding van alle uiteenlopende activiteiten van Carrefour. “Met een simpel logo, uitgevoerd in verschillende kleuren schept Carrefour eenheid in de verscheidenheid aan bedrijven. De letter C in het gekantelde vierkantje komt terug bij de supermarkt, benzinepomp én bezorgservice. Wat de drie onderscheidt zijn de kleuren in het logo. Onze merknamen, zoals Destil, Dexis, Kroon en Wiek de Laat, positioneren we vanaf nu in gelijke beeldmerken, uitgevoerd in verschillende kleuren. Met de nieuwe visuele identiteit creëren we helderheid en eenheid.”

Over Descours & Cabaud

Het Franse Descours & Cabaud acquireert vooral familiale bedrijven. Dat is een van de redenen dat de overgenomen ondernemingen hun sterke (familie)naam veelal behouden. Na de overname van Destil in 2007 opereren we nog steeds onder dit sterke merk in Nederland. Ook de visie lokaal groot en tegelijkertijd internationaal sterk brengt het moederbedrijf in de praktijk bij overnames. Deze visie draagt Destil ook zelf uit bij overnames in een specifieke branche. Zo varen Dexis, Kroon en Wiek de Laat ook onder hun eigen vlag terwijl ze zich gesteund zien door Destil en de moederorganisaties Descours & Cabaud. Net als Dexis en Destil zullen ook Kroon en Wiek de Laat in de nieuwe visuele identiteit meegaan."

Deel dit bericht

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.

Word abonnee

  • Ontvang iedere editie van Vakblad MIX
  • Ontvang onze email-nieuwsbrief
  • Toegang tot álle content op MIXonline.nl
  • Inclusief marktcijfers en artikel-archief
  • Geef 3 collega's een login cadeau
  • Een openbaar persoonlijk profiel
  • Je persoonlijke nieuwsoverzicht in MijnMIX
  • Reageren op artikelen
Word abonnee