Met de drie nieuwe servicepakketten van Metabo weet de professional in de bouw en industrie zich verzekerd van goede, snelle en gegarandeerde ondersteuning vanuit de fabrikant. “We merken dat de eindgebruikers van onze machines steeds meer behoefte hebben aan verdere ondersteuning en ontzorging. Dat is niet alleen in Nederland, maar ook in Europa een trend en daarom hebben we op internationaal niveau onze dienstverlening uitgebreid met de nieuwe servicepakketten”, zegt Bas van der Veer, algemeen directeur van Metabo Nederland.
Kopers van gereedschappen van Metabo kunnen sinds kort kiezen uit drie aanvullende servicepakketten. Smart Service, XXL Garantie en Full Service. Voor deze nieuwe diensten heeft Metabo een online serviceportaal ingericht, waar de dealers en eindgebruikers snel en eenvoudig nieuw gekochte machines kunnen registreren. “Voor de eindgebruiker geldt namelijk dat als hij de machine binnen vier weken na aankoop registreert – hij drie jaar volledig kosteloos garantie krijgt in plaats van de standaard garantie van een jaar”, aldus Van der Veer.
Vaste prijzen
“Bij onze Smart Service worden eventuele reparaties tegen vaste prijzen uitgevoerd. Daarvoor zijn vier prijscategorieën opgesteld, afhankelijk van het soort en type machine”, vult Brand Manager Enno Riemersma aan. “Deze tarieven zijn ook in het serviceportaal te vinden zodat de eigenaar vooraf altijd weet wat de reparatie gaat kosten. Daar kan de klant ook technische documentatie en handleidingen vinden en downloaden over de machines in ons assortiment. Handig, overzichtelijk en op één plek te raadplegen.”
De defecte machines kunnen bij de Metabo-dealer ingeleverd worden of rechtstreeks naar het Metabo International Service Center in het Duitse Nürtingen worden opgestuurd. “Daar werkt een team van zestig medewerkers om klanten en dealers ondersteuning te bieden en reparaties uit te voeren. Bovendien worden bij reparatie meteen de aan slijtage onderhevige onderdelen gecontroleerd en wordt de machine aan een veiligheidstest onderworpen. Zo weet de eindgebruiker zeker dat hij weer kan vertrouwen op zijn gereedschap.”
Snelle reparatie
Behalve transparant is de Smart Service van Metabo ook snel. Riemersma: “Van alle machines die in het Service Center in Nürtingen binnenkomen, wordt gemiddeld 95 procent nog dezelfde dag gerepareerd en weer retour gezonden. Belangrijk, want een gebruiker wil zijn machine zo snel mogelijk weer terug hebben.”
Ook als het gaat om reserveonderdelen speelt snelle levering voor Metabo een belangrijke rol. “Deze kunnen via de dealer snel besteld worden. Alle reserveonderdelen zijn na productie bovendien nog acht jaar verkrijgbaar. Met onze Smart Service verlenen we na reparatie ook nog eens zes maanden extra garantie op de hele machine.”
Absolute zekerheid
Voor de vakman die bij aanschaf van een Metabo-machine voor absolute zekerheid en transparantie wil gaan, is de Full Service de juiste keuze. “Dit servicepakket biedt de gebruiker volledige bescherming tegen vooraf berekende tarieven. Alle eventuele reparatiekosten binnen een periode van drie jaar zijn hierin volledig gedekt. Ook de reparaties als gevolg van slijtage”, zegt Van der Veer. Daarnaast biedt Full Service ook een diefstalverzekering.
Ook voor deze service zijn vier verschillende tarieven vastgesteld. “Die bedragen betaalt de klant bij aankoop van de machine. Afhankelijk van het soort gereedschap varieert het tarief van 39 tot 99 euro. Met dat bedrag weet de klant zeker dat hij de komende drie jaar geen onderhouds- of reparatiekosten aan de machine heeft”, aldus Riemersma.
Machines waarvoor een Full Service-contract is afgesloten, krijgen bij reparatie voorrang in het Service Center. “Zodra zo’n machine wordt binnengebracht, wordt hij direct bij een medewerker gebracht die ermee aan de slag gaat.”
Accu’s
De XXL Garantie geldt voor alle klanten van Metabo. “Het enige wat ze daarvoor hoeven te doen, is het registreren van hun machine binnen vier weken na aankoop. Daarmee verlengen ze de garantie op hun gereedschap gratis van één naar drie jaar. Bovendien hebben ze dan ook recht op vaste prijzen in geval van reparatie na de garantieperiode, vaste prijzen op reparatie van slijtageonderdelen en reparatie binnen 24 uur”, zo somt Van der Veer de voordelen op.
Voor alle servicepakketten geldt standaard de garantie op de accu-packs. “Die garantie geldt overigens ook buiten onze nieuwe servicepakketten om. Wij zijn al jaren leidend in accu-technologie en hebben dermate weinig uitval dat we altijd een nieuwe aanbieden indien een klant een probleem heeft met een accu of oplader. Daarom hoeven klanten de accu’s ook niet te registreren in het serviceportaal.”
Uitbreiding serviceaanbod
Van der Veer en Riemersma laten weten dat de dienstverlening van Metabo de komende maanden verder uitgebreid zal worden. “We zijn volop bezig met de ontwikkeling van aanvullende diensten die we ook via het online serviceportaal willen gaan aanbieden. We kunnen op dit moment nog niet concreet zeggen hoe dit er uit gaan zien, maar die nieuwe diensten en producten zullen in ieder geval aansluiten op de toenemende behoefte van de eindgebruiker en de dealers aan verdere ontzorging. Metabo wil een betrouwbare partner zijn voor de klanten en dat betekent dat we continu polsen waar de behoeftes liggen”, zegt Van der Veer.
Riemersma kan al wel één concrete aanvulling toelichten. “Voor het einde van 2019 zal het online serviceportaal systeemonafhankelijk opereren. Op dit moment wordt de laatste hand gelegd aan een app waarmee de klanten straks ook op hun smartphone of tablet toegang tot het portaal kunnen krijgen. Dat maakt het nog eenvoudiger en sneller om mee te werken.”
Nieuwe SDS-max hamers
Behalve in de dienstverlening, blijft Metabo ook investeren in het assortiment. Zo zijn recent de nieuwe SDS-max hamers met brushless-technologie geïntroduceerd. “Machines die niet alleen optimale prestaties bieden, maar ook veel slimme extra’s hebben als het gaat om veilig en ergonomisch werken. Een mooie aanvulling op het Metabo-assortiment”, zegt Bas van der Veer.
Door toepassing van brushless motoren in de nieuwe SDS-max combihamers KHEV (in de klasse 5, 8 en 11 kg) en SDS-max beitelhamers MHEV (in de klasse 5 en 11 kg) verzekert Metabo de gebruikers van een beter rendement en een langere levensduur. “Bovendien vragen brushless motoren minder onderhoud ongeacht het zware werk dat ermee verricht wordt. In combinatie met de geoptimaliseerde en krachtige slagmechanismes hebben de hamers een hoge boorsnelheid en een grotere sloopcapaciteit”, aldus Enno Riemersma.
Dubbel gedempt
Om trillingen van de machines tot een minimum te beperken worden deze dubbel gedempt. Enerzijds door de handgreep en de combinatie van motor en overbrengen van elkaar los te koppelen. Maar de machines beschikken tevens over een slagabsorberende contramassa. Deze in veren gelagerde gewichten reduceren trillingen waardoor de gebruiker langer verantwoord kan doorwerken.
“Samen met het door TNO gecertificeerde stofafzuigsysteem ESA max biedt de trillingsreductie dus grote voordelen voor de gebruiker van de nieuwe SDS-max hamers. Samen met de volledige set toebehoren kan de professional iedere klus aan. Handig verpakt in een robuuster koffer waarmee hij vooruit kan”, aldus Van der Veer.
Actie
Ter gelegenheid van de introductie van zowel de nieuwe servicepakketten als de SDS-max hamers, biedt Metabo tot eind 2019 een combinatieactie aan. Klanten die in 2019 een nieuwe SDS-max combi- of beitelhamer aanschaffen, krijgen gratis het Full Servicepakket aangeboden. “Zij profiteren dus optimaal van de zekerheid en transparantie die Metabo biedt.”
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.
Hoogstraat 110
Postbus 11
5258 ZG Berlicum
Telefoon: +31 (0) 73 503 43 47
E-mail: redactie@mixpress.nl