Tjep zet in op toegevoegde waarde

Tjep zet in op toegevoegde waarde

Floris Diederiks is directeur van Connect Fastening, dat voor Kyocera het exclusieve importeurschap van het merk Tjep in de Benelux heeft. “Tjep betreft een uitgebreid assortiment apparatuur zoals pneumatische tackers, gas-tackers, vlechtmachines en nietmachines. Om met deze apparaten te werken heb je aanvullende machines nodig zoals bijvoorbeeld compressoren. Die leveren we ook, net als de spijkers, nietjes, draadrollen en nagels om materialen te bevestigen en constructies te verbinden.”

Technisch product
Dat laatste is een belangrijke toevoeging voor Tjep, zo zegt Diederiks. “Onze apparaten zijn technische producten. Dat maakt dat het bieden van informatie erg belangrijk is. Aan de eindgebruiker, maar zeker ook aan de groothandel. Die moet weten wat hij verkoopt en adviseert. Daarom hebben wij vanaf het begin ingezet op het coachen en trainen van medewerkers van de groothandel op de winkelvloer en de eindgebruikers op de bouw.”

Producttraining en bouwbezoeken
Het geven van de trainingen is voor Diederiks een belangrijk onderdeel van de relatie met ‘de markt’.  Daarvoor heeft het bedrijf zelfs een speciale trainingsruimte in het gloednieuwe pand van 4.000 m2.
“Zowel voor de groothandel als de eindgebruiker geldt dat het niet alleen belangrijk is om te weten wat onze apparaten kunnen, maar ook het veilig en zorgvuldig gebruik ervan moet helder zijn. Een mooie toegevoegde waarde voor ons als Tjep.
Samen met de vertegenwoordigers van onze relaties bezoeken we ook de eindgebruikers op een bouwproject. Het liefst voordat men start met het project, dan kunnen onze mensen de bouwers laten zien hoe ze de machines het beste kunnen afstellen en zo goed en nauwkeurig mogelijk kunnen werken.” Dit is zeker bij de Tjep High Pressure-systemen zeer belangrijk.

Innovatie maakt sterk
Diederiks benadrukt dat Tjep Benelux niet alleen waarde toevoegt door trainingen en demonstraties te verzorgen. “Tjep is een Deens merk, een onderdeel van multinational Kyocera. Letterlijk vertaald betekent Tjep ‘snel’ en die naam maakt het merk zeker waar. We brengen ieder kwartaal nieuwe of vernieuwde producten op de markt. Dat kan een nieuwe generatie vlechtmachine zijn, maar ook een nieuw soort nagel een ander type bevestiger of een geheel nieuwe machine. Die positie als innovator maakt ons sterk in de markt.”

Vlechtmachines
Als mooi voorbeeld van die innovaties, noemt Diederiks de nieuwe online productpagina’s voor vlechtmachines. Die vind je onder www.Tjep-vlechtmachine.nl. “Naast de vlechtmachines voor wapeningsstaal hebben we in ons programma ook vlechtmachines voor vloerverwarming waarmee de buizen op de netten bevestigd kunnen worden. Een markt die de afgelopen jaren enorm is gegroeid.

Learnings
Om voor beide types vlechtmachines de eindgebruikers te bereiken, maar vooral op weg te helpen, biedt Tjep Benelux op meerdere vlakken ‘learnings’ aan. “Ook kunnen we aanwezig zijn op een open huis van een dealer en bezoeken we bij vragen samen een bouwproject.”
Maar Tjep wil het de handel en eindgebruiker van de vlechtmachines nog makkelijker maken en heeft daarvoor informatie en handige gebruikstips verwerkt in speciale online productpagina’s. “Zo hebben we voor de vlechtmachines de pagina www.Tjep-vlechtmachine.nl geïntroduceerd. Hier vind je snel en overzichtelijk de usp’s van de machines. En voor de groothandel zetten we zelfs een directe link met een koppeling naar de vertegenwoordiger. Zaken waarmee we als Tjep Benelux waarde willen toevoegen voor de groothandel.”

Uitbreiden
Diederiks verwacht de komende periode het aantal productpagina’s uit te breiden. “Zo presenteren we binnenkort een pagina over de derde generatie Tjep gas-tackers. Het is een formule die werkt. Snel en overzichtelijk de belangrijkste kenmerken van een product kunnen vinden is belangrijk voor onze klanten en eindgebruikers. Het is echt een meerwaarde voor de groothandel.”
Een andere meerwaarde van Tjep Benelux is de continue innovatie van het programma. “Ook binnen de assortimenten besteden we veel aandacht aan verbetering en vernieuwing.”
Als voorbeeld noemt de directeur de nieuwe lijn gekleurde nagels voor het bevestigen van gevelelementen. “Verkrijgbaar in iedere RAL-kleur én op een 0-graden band! Een unicum in de markt! Met 325 nagels op één band waarvan bovendien de randen van de kop enigszins zijn afgevlakt. Hierdoor vallen de nagels na verwerking nog meer weg in het geheel, wat zorgt voor een ultieme en strakke uitstraling.”

Samenwerking
Tot slot benadrukt Diederiks de waarde die Tjep Benelux hecht aan de samenwerking met de bouwgroothandel. “Die is voor ons heel belangrijk. Wij hebben productkennis in huis die de bouwgroothandel niet heeft en de bouwgroothandel heeft een uitgebreid netwerk van eindgebruikers. Door samen op te trekken, kunnen we die eindklant optimaal helpen.”
“En als een groothandel bij een groot project de klant rechtstreeks naar ons verwijst, zoals onlangs met een project in Almere gebeurde, dan maken we goede afspraken met de groothandel over een gezonde marge voor hem op het project. Daarmee houden we de relatie met de groothandel goed en eerlijk. Belangrijk, want we hebben elkaar nodig.”

Meerwaarde als autonoom importeur
Connect Fastening is als importeur van Tjep Benelux autonoom en kan daardoor het beste van twee werelden combineren, aldus Floris Diederiks. “We werken heel nauw samen met Tjep in Denemarken en profiteren daarmee van de innovatiekracht van dit merk van Kyocera. Vervolgens kunnen wij heel snel opschalen naar de wens van de lokale markt in Nederland, België en Luxemburg. Zo voegen wij zelf producten toe die voor de Benelux-markt essentieel zijn. De learnings zijn daarvan een mooi voorbeeld. Die spelen in Denemarken niet, daarom hebben we ze helemaal zelf ontwikkeld.”
Dat Diederiks en zijn team succesvol zijn, blijkt wel uit het feit dat Tjep Benelux twee jaar achtereen de grootste distributeur binnen Tjep is. “En ik durf wel te zeggen dat we die titel in 2019 ook weer gaan binnenhalen. Onze basis uit Denemarken, aangevuld met onze eigen toevoegingen maken ons een krachtige partner van de groothandel en de eindgebruiker.”

Volgen via je persoonlijke nieuwsoverzicht

Selecteer de onderwerpen waarvan je via MijnMIX op de hoogte gehouden wilt worden.

Deel dit bericht

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.

Word abonnee

  • Ontvang iedere editie van Vakblad MIX
  • Ontvang onze email-nieuwsbrief
  • Toegang tot álle content op MIXonline.nl
  • Inclusief marktcijfers en artikel-archief
  • Geef 3 collega's een login cadeau
  • Een openbaar persoonlijk profiel
  • Je persoonlijke nieuwsoverzicht in MijnMIX
  • Reageren op artikelen
Word abonnee