Nieuwe naam, breder aanbod, zelfde bedrijf

Nieuwe naam, breder aanbod, zelfde bedrijf

Tremco illbruck krijgt een nieuwe naam en een breder aanbod van merken en producten. Al het goede van illbruck en Nullifire blijft. De contactpersonen, de service en de kwaliteit. Daar komen nieuwe merken en producten bij, met ieder hun eigen – extra – specialisten.

Als je aan tremco illbruck denkt, dan denk je aan afdichtings­materialen, luchtdicht bouwen, purschuimen, lijmen en kitten en aan de brandwerende producten van Nullifire.
Dát zijn de productgroepen waar het bedrijf uit Arkel in gespecialiseerd is. Die specialisten bedienen de Nederlandse bouwsector met die producten in uitgewerkte en complete concepten. In slimme samenwerkingen als De Kracht van de Combinatie, samen met GB en Fischer en in een mix van verkoop binnendienst, verkoop buitendienst, producttrainingen voor dealers en klanten en met projectbegeleiders die adviseren op HBO-Bouwkundig niveau. Al die goede dingen blijven en er komt nog heel veel meer bij.

Breder portfolio
Het bedrijf waar tremco illbruck onderdeel van is, herstructureert haar business-units namelijk zo dat klanten wereldwijd gemakkelijker toegang kunnen krijgen tot alle producten van de hele groep. Dat betekent dat het bedrijf dat we kenden onder de naam tremco illbruck in Nederland voortaan het aanspreekpunt is voor alle bouwproducten uit de RPM-holding. Dus ook voor bijvoorbeeld toepassingen in vloer- en daksystemen, vochtbescherming en gevelisolatie.
Hoe werkt dat dan precies? Eerst een stukje achtergrond. Tremco illbruck is onderdeel van de internationale RPM-Holding. Deze holding kent drie divisies – business-units – die ieder een groep bedrijven bundelen en door moeder RPM als separate bedrijven worden gemanaged. Die drie divisies zijn: de Construction Products Group, de Consumer Products Group en de Specialties Group.

Nieuwe bedrijfsnaam
Tremco illbruck maakt met haar specialisme deel uit van de Construction Products Group (CPG) en realiseert een substantieel onderdeel van de omzet van de hele groep. Die CPG gaat voortaan wereldwijd als één organisatie opereren en ook onder één naam.
De volledige nieuwe naam van de Europese divisie is CPG Construction Products Group Europe. Lokaal zal de organisatie naar buiten treden als CPG Nederland. Met een compleet nieuwe corporate branding. De nieuwe huisstijl is opvallend en zal snel herkenbaar zijn in de markt. Waar men wellicht even aan moet wennen is de toevoeging Tremco aan de juridische naam van de entiteit (Tremco CPG Netherlands B.V.). Dit komt voort uit het wereldwijde beleid van RPM voor naamgeving aan entiteiten, maar zal in Europa verder in de corporate branding geen rol spelen.

Zelfde productmerken, zelfde mensen
Die verandering van naam zal in Europa niet met een ‘Big Bang’ gaan. Ieder land heeft een eigen tempo en een eigen juridisch kader waarbinnen die naam zal uitrollen. In Nederland is de naamswijziging per 1 mei een feit.
Aan de achterkant zullen afdelingen als IT, Finance, HR en de grote warehouses geconsolideerd worden. Aan de voorkant verandert er weinig. De productmerken houden dezelfde naam en uitstraling. Illbruck blijft illbruck en Nullifire blijft Nullifire. Daar verandert niets aan. CPG is een nieuw ‘house of brands’ waarin de vertrouwde productmerken onveranderd beschikbaar blijven.
Net zoals de service, de marktbenadering én de bemanning van het bedrijf in Arkel hetzelfde blijven. Precies van hetzelfde hoge en gespecialiseerde niveau dat we in de Nederlandse bouwsector vanuit Arkel gewend zijn.

Aanvulling op vloer en gevel
Wel komen er nu ook andere merken in het portfolio van CPG Nederland, voorheen dus tremco illbruck. De Construction Products Group kent bijvoorbeeld ook specialisten op het gebied van vloerproducten, dakproducten, vochtbescherming en gevelisolatie. In België is de groep al actief met RPM Belgium en Vandex met gietvloeren en ondervloeren tot vochtschermen voor allerhande vloeren en van fabrieks- en industriële keukenvloeren en parkeer- en brugdekken. Die producten worden nu ook vanuit CPG aan de Benelux bouwsector aangeboden. Net zoals de gevel­isolatie-producten (EIFS) van het merk Dryvit.
Zo heeft de organisatie uit Arkel dus een veel breder pakket aan bouwoplossingen te bieden. Van fietspaden, bruggen en parkeergarages tot en met gevels en vloeren in allerlei bouwprojecten.

Extra mankracht
Denk nu niet dat die nieuwe specialismen ten koste gaan van de service en de inzet die je voor de merken illbruck en Nullifire gewend was. Het zijn heel specifieke oplossingen die met een lange aanloop bij de voorschrijvende markt worden geadviseerd. Binnen CPG worden deze oplossingen ondersteund door de betreffende specialisten uit andere voormalig zelfstandige RPM bedrijven, zoals RPM Belgium / Vandex.
Uiteraard krijgen de salesteams allemaal diepgaande training op het gebied van elkaars producten. In principe gaan alle specialisten straks sámen de markt ondersteunen, zodat CPG Nederland de partners in de bouw met één bezoek ineens over veel meer toepassingen kan adviseren.

Zelfde hoge kwaliteit en service
Wat verandert er dan voor de bouwgroothandel? Eigenlijk niets, behalve de naam van het bedrijf waar je zaken mee doet en het visitekaartje van je vaste contactpersoon. Want die personen blijven dezelfde. Zowel qua binnen- en buitendienst als qua verkoop en advies. Naast de mensen blijft ook de service en de kwaliteit precies van hetzelfde hoge niveau. CPG Europe gaat met zijn uitgebreide dienstverlening een grote stap maken als partner voor de bouwsector. 

CPG-City
Tremco illbruck uit Arkel heet voortaan CPG Nederland en maakt deel uit van CPG Construction Products Group Europe. Alle contactpersonen blijven hetzelfde. Net als de service, de kwaliteit en de dienstverlening voor de bestaande productmerken Illbruck en Nullifire. Die twee merken krijgen aanvulling van andere merken, onder andere op gebied van vloeren en gevelisolatie.
CPG Europe geeft een indruk van het bredere aanbod van merken, toepassingen en oplossingen met nieuwe documentatie en met een CPG-City-animatie op de website.

Deel dit bericht

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.

Word abonnee

  • Ontvang iedere editie van Vakblad MIX
  • Ontvang onze email-nieuwsbrief
  • Toegang tot álle content op MIXonline.nl
  • Inclusief marktcijfers en artikel-archief
  • Geef 3 collega's een login cadeau
  • Een openbaar persoonlijk profiel
  • Je persoonlijke nieuwsoverzicht in MijnMIX
  • Reageren op artikelen
Word abonnee