'Samen scoren' is de belofte van Ferney en dat deed de inkoopclub in 2018. Samen met haar leden en leveranciers heeft Ferney een omzet gerealiseerd van € 255 mln.

Het jaar 2018 is met een overall omzetindex van 111 ten opzichte van 2017 boven de gemiddelde groei van de markt afgesloten, zo meldt Ferney Group zelf. De eigen merken Kelfort, Oxloc en Ironside hebben hier een significante bijdrage aan geleverd. Ook is Ferney sterk gegroeid in samenkoop, met een sterke margeverbetering voor de leden als gevolg, aldus het bericht uit Heerhugowaard.

Om de leden nog beter van dienst te kunnen zijn, versterkt Ferney momenteel het inkoopteam en de afdelingen IT/EDI en productdata. In 2018 is er veel aandacht besteed aan het verbeteren van de kwaliteit van productdata. Door een nauwe samenwerking tussen leveranciers, leden en Ferney is het fundament voor de webshops gelegd in EZ-base. Dit met als doel groei te realiseren in de online verkopen. Daarnaast is de buitendienst versterkt, om de leden extra te ondersteunen bij de verkoop van Kelfort, Oxloc en Ironside.

Digitalisering blijft een belangrijk speerpunt. Begin 2018 is de nieuwe website van Ferney gelanceerd. Ook is de nieuwe Ferney app opgeleverd en maken steeds meer leveranciers gebruik van de advertentiemogelijkheden in de app. In 2019 gaat Ferney verder met het verbeteren van de marge voor de leden, het uitbouwen van logistieke diensten en het digitaliseren van processen.