Met het Proficoncept biedt Hornbach veel voordelen voor de professionele klusser. De aangesloten Profi’s worden door Hornbach nu in het zonnetje gezet met een hagelnieuw magazine: het Profimagazine. Een blad voor de stoere, professionele klusser die zijn hand niet omdraait voor een project.

“Trouwe klanten zijn enorm belangrijk voor ons”, zegt Michael van der Geest, Manager ProfiConcept, Verkoop en Service bij Hornbach. “Want onze groei is voor een groot deel te danken aan trouwe klanten. Daarnaast dagen ze ons met hun passie en deskundigheid voortdurend uit. Wat destijds de belangrijkste reden was onze Profiservice op te starten? Het aanbieden van een totaalconcept met alles wat de professionele klant nodig heeft om tijd en geld te besparen.” Hornbach en de Profiklanten is dus allesbehalve een gewone klantrelatie. “Wij beschouwen het ProfiConcept als een essentieel onderdeel van onze bedrijfsvoering”, vertelt Michael verder. “Een concept dat continu in ontwikkeling is en voortdurend wordt aangescherpt, zodat professionele klussers aan alles merken dat ze bij Hornbach het beste af zijn.” In het Profimagazine wordt dit nog eens haarfijn uitgelegd.