Handel duikt op zzp'er

Handel duikt op zzp'er

Het lijkt wel of iedereen opeens op de zzp'er springt. Bouwboxr presenteerde zich op de Bouwbeurs en nu komt ook Raab Karcher-moeder Saint Gobain Distribution met een specifieke webshop voor zzp'ers.

Uit Hibin's conjunctuurmeting van het najaar van 2016 blijkt dat 43% van de professionele klanten van Hibin-leden zzp’er is of klusbedrijf. Bij VVNH-leden is dat 21%. De ZZP-groep is een groeiende doelgroep, aldus Merkvast-makerteer Wim Bak. Op het MIXpro-congres [Bouwgroothandel Bijeen] sprak Truetalk met een aantal Bouw-zzp'ers. Leerpunt: zij voelden zich niet altijd even serieus genomen.

Daarom ontstaan er ook steeds meer specifieke initiatieven voor deze doelgroep. Zo kwam BMN-oudgediende Herrold Pronk op de Bouwbeurs voor de dag met Bouwboxr. En zo komt Saint-Gobain-Distribution met een spiksplinternieuwe webshop voor die specifieke doelgroep: www.blauw.pro.

Update: begin april 2018 ging de webshop Blauw-pro offline.

Deel dit bericht

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.

Word abonnee

  • Ontvang iedere editie van Vakblad MIX
  • Ontvang onze email-nieuwsbrief
  • Toegang tot álle content op MIXonline.nl
  • Inclusief marktcijfers en artikel-archief
  • Geef 3 collega's een login cadeau
  • Een openbaar persoonlijk profiel
  • Je persoonlijke nieuwsoverzicht in MijnMIX
  • Reageren op artikelen
Word abonnee