Zoeken

Categorieën
Tags
Auteurs
24-1-2003 — 15-12-2025
Karwei_Amersfoort_Beate_Toonen_MIXonline_2025_DSC_2382

Karwei verrast door succes van 'Advies aan huis'

De service van 'Persoonlijk advies aan huis' liep voor Karwei vanaf het begin véél beter dan verwacht. Het ging zo hard dat de winkelketen zelfs tijdelijk de markering-campagnes stilzette om niet overrompeld te worden.

11 december 2025

NieuwsKarweiIntergammaBeate ToonenThuisadvies
Column Edwin Timmers MIXonline Karwei

Column: Relatief Bekende Nederlander

 ‘Gamma maakt design betaalbaar!’ beweerde Gamma in 2005 nadat interieurontwerper Jan des Bouvrie zijn naam aan de keten had verbonden. Des Bouvrie was toen al een Bekende Nederlander. Onlangs stuitte ik in Karwei Rosmalen op een manshoge, kartonnen display van interieurstylist Theo-Bert Pot. Ook hij is een BN’er, hoewel dat begrip aan inflatie onderhevig is in het sterk gedivergeerde medialandschap. Kent u Theo-Bert?

10 december 2025

ColumnEdwin TimmersKarwei
MIXpro Close-Up
Kerridge_Klipboard_Coen_Profile

Klipboard: “Onze focus op de groothandel blijft”

Klipboard nieuwe naam voor Kerridge Commercial Systems: Kerridge Commercial Systems (KCS) kondigde eerder dit jaar een strategische naamswijziging aan. Onder de nieuwe naam Klipboard kunnen de verschillende softwareoplossingen beter op elkaar afgestemd worden en geïntegreerd op de markt gebracht worden. “Van die kruisbestuiving gaan onze klanten profiteren”, zegt Coen Dijkstra, General Manager Benelux van Klipboard.

10 december 2025

close-upsKerridgeK8KlipboardAutomatiseringdigitalisering
MIXpro
Conjunctuurmeting Prijzen

Bouwmaterialenhandel weet verkooprijzen te verhogen

De bouwmaterialenhandel ziet inkooprijzen stijgen, maar weet tegelijkertijd ook zijn verkooprijzen te verhogen. Zo blijkt uit Hibins Conjunctuurmeting.

10 december 2025

NieuwsHibinConjunctuurmetingomzetcijfers
Premium
Verflab Concepts and Companies MIXonline Rob van Prooijen shutterstock_2460308759

Verflab: in de winkel weer geld verdienen met verf

Rob van Prooijen heeft een nieuw plan: met Verflab een sterk verfwinkelnetwerk bouwen om een deel van de online markt weer naar de winkels te trekken. En daarmee ondernemers de kans te geven weer goed geld te verdienen aan verf. Met kennis en expertise wil hij klanten online afvangen, trechteren naar een marge-rijk private-label en doorsturen naar de aangesloten winkels voor een kleuradvies.

09 december 2025

ArtikelenFormulesverflabConcept-companiesVerfRob van Prooijen
Premium MIXpro
MIXpro_Toolstation-Leerdam_2023_MAF_5679

Toolstation: “Vestigingen spelen cruciale rol in omnichannel-propositie”

Saskia Oosterhuis volgde per 1 oktober Darrin Murray op als Interim Managing Director van Toolstation Benelux. Ze werkt al meer dan 15 jaar bij deze bouwgroothandel. “Veel zal er dus niet veranderen”, zegt ze zelf. We spreken met haar over de complexe omnichannel-strategie die Toolstation van scratch af hanteert. En over het belang van fysieke vestigingen in die propositie.

09 december 2025

ArtikelenFormulesToolstationSaskia Oosterhuisvestigingenexpansie
Premium MIXpro
Stiho Nijmegen

Stiho opent nieuw formuleconcept in Nijmegen

Deze week opende Stiho officieel de deuren van de nieuwe vestiging in Nijmegen. Deze nieuwe locatie vormt een belangrijke stap in de ontwikkeling van het nieuwe formuleconcept van Stiho. "Zo ziet ‘Meer Bouwvermogen’ er in de praktijk uit."

05 december 2025

NieuwsStihoDSGvestigingenexpansie
Close-Up
Weegschaalconcept_in_winkel

Innovatief winkelconcept van pgb speelt in op stukverkoop en duurzaamheid

De bouwsector is in volle transitie. Zowel professionele vakmensen als doe-het-zelvers stellen steeds hogere eisen aan kwaliteit, gebruiksgemak en duurzaamheid. Tegelijkertijd verandert het aankoopgedrag: klanten willen precies datgene kopen wat ze nodig hebben – niet meer, niet minder. Voor speciaalzaken in bouwmaterialen betekent dit een nieuwe uitdaging, maar ook een enorme kans om zich te onderscheiden.

05 december 2025

close-upspgb-EuropeBevestigingsmidelen
Close-Up
Sikkens_offpack_shape_gradient_logo_cmyk

ESS-programma zet in op kanaalonafhankelijke social media strategie

De inzet van social media advertising binnen het ESS-programma krijgt een fundamentele nieuwe aanpak. Channel manager dhz Steven van der Pol schetst de achtergrond: "Een groot deel van ons publiek vergrijst. TV en radio leveren daardoor minder bereik op. Ook Facebook loopt terug, terwijl Instagram juist groeit. Daarom is het belangrijk om ESS toekomstbestendig in te richten."

05 december 2025

close-upsAkzoNobelSikkensVerf
MIXpro
CAO.jpg

FNV zet zich schrap in CAO onderhandelingen

De CAO-onderhandelingen in de bouwmaterialenhandel lijken vastgelopen. FNV stelde een ultimatum, werkgevers blijven bij hun eindbod. Zijn er nu stakingen op komst?

04 december 2025

NieuwscaoHibin