DHZ neemt een prominente plek in in de retail-ranglijst tijdens de Corona-maanden april, mei en juni. Dat bleek uit een online-update die retail-bankiers vandaag gaven aan Q and A.

Henk Hofstede van ABM Amro, Olaf Zwijnenburg van Rabo en Dirk Mulder van ING schoven gedrieën aan in een webinar van QandA en Jump Retail in de reeks van 'Thoughtfull Thursdays'.

En in de cijfers die ze presenteerden kwam DHZ-retail steeds prominent naar voren. De maand mei was de beste maand met de grootste groei vergeleken met het vorige jaar sinds 14 jaar. Maar... dit keer zijn de verschillen tussen sectoren bijzonder groot.

DHZ-retail piekte bijvoorbeeld met 23,4%, 26,1% en 29,4% terwijl de modesector minnen moest incasseren tot meer dan 50%. Dat concludeerden de heren op basis van CBS-cijfers (zie onderstaand).

ABN Amro zette de bestedingen van hun particuliere klanten op een rijtje en zag daarin dat consumenten in de weken van 2 maart tot en met de week van 16 juni tientallen procenten meer uitgaven aan huis en tuin dan in vergelijkbare weken in 2019. In sommige weken lieten ze 50% meer euro's rollen.