Bouwcenter is een bouwmaterialenformule van de dealer-owned coöperatie Veris.
Met 87 vestigingen was Bouwcenter op 1-1-2020 na 4plus de club met de meeste vestigingen in Nederland. De Bouwcenter-ondernemers (met één of meer vestigingen) zijn aandeelhouder van Veris. Veris heeft een eigen DC en is lid van Transferro voor de inkoop van ijzerwaren en gereedschappen. Interessant is dat de Stiho-groep (met eigen Stiho-groothandels) ook aandeelhouder is van Bouwcenter-moeder Veris. Stiho nam ook Bouwcenters van aandeelhouder Filippo over.
Kerngegevens
Formulenaam: Bouwcenter
Organisatievorm: Dealer-owned coöperatie
Moederbedrijf: Veris bouwmaterialen
Aantal vestigingen NL: 74 (1-1-2023)
Interessante trefwoorden o.a.:
Bouwcenter, Veris
Wil je meer weten over alle dwarsverbanden in de sector? Marktcijfers? Kerngegevens van alle relevante organisaties? Achtergrondinformatie en de macro-, meso- en microtrends? Dat vind je allemaal in de
[Business Update Bouwgroothandel].
Veris verhuist
Het hoofdkantoor van Veris verhuist van Woerden naar Gorinchem
08 mei 2015
NieuwsBouwcenterVeris
Bouwcenter verwacht groei
Bouwcenter verwacht voor komend jaar een groei van circa 3% in de bouwsector. Dit was de belangrijkste conclusie van de Bouwcenter Businessclub-bijeenkomst die op 26 november heeft plaatsgevonden.
27 november 2013
BaksBouwcenterVerisNieuws
Stiho naar Veris
Stiho treedt toe als aandeelhouder tot Veris Bouwmaterialengroep (Bouwcenter). Met deze krachtenbunbdeling ontstaat de grootste groep in de hout- en bouwmaterialenhandel. De 15 Stiho-vestigingen gaan profiteren van inkoop, logistiek en centrale facturering maar blijven als Stiho in de markt staan.
25 september 2013
PeltImaboStihoBaksBouwcenterVerisNieuws
Veris voert alleen nog Bouwcenter
De 29 aandeelhouders van Veris Bouwmaterialengroep hebben besloten om verder te gaan onder de formulenaam Bouwcenter. Deze beslissing is een logisch gevolg van het samengaan van de backoffice-organisaties van Imabo en Bouwcenter in 2006.
05 april 2013
VerisImaboBaksBouwcenterNieuws
Het succes van BouwCenter
’Ik vraag het gewoon aan BouwCenter’, is de propositie waar BouwCenter hoge ogen mee gooit: momenteel +5% cumulatief! Marketing manager Wim Bak legt het succes uit van een focus op kennis, assortiment en logistiek. En bouwmarkten en ijzerwarenhandel?
Die hebben niet zo veel van BouwCenter te vrezen. “Wij richten ons niet op particulieren, we zijn geen Makro van de bouw!”
Meer dan stenen alleen
"Ik vraag het gewoon aan BouwCenter’ is de kreet waarmee de keten van bouwmaterialenhandelaren een belofte van advies doet. En die belofte valt op in een tijd waar het kennisniveau bij aannemerij en handel afneemt. Zeker omdat BouwCenter die claim nog waarmaakt ook, zoals blijkt uit een recent mistery-caller onderzoek. Toch is er nog veel werk te doen in de branche waar een klein beetje vriendelijkheid al een wereld van verschil maakt.