Close Ups zijn de vorm waarin we in MIX en MIXpro verhalen van onze klanten presenteren aan ons publiek in de doehetzelf-retail of de bouwgroothandel. Close Ups zijn advertorials, maar anders dan anders.
Een Close Up in MIX of MIXpro is namelijk een semi-redactioneel artikel. We noemen het bewust ‘redactioneel’ omdat wij hem voor je schrijven in de ‘tone of voice’ van MIX en MIXpro in termen die ons publiek aanspreken. En ‘semi’ betekent dat jouw commerciële boodschap het uitgangspunt is.
Geen 'Wij van WC-eend'
Een Close Up is dus geen ‘Wij van WC-eend-verhaal’. En druipt niet van de commercie door in iedere tweede zin je merknaam in kapitalen (@#$!) uit te schreeuwen of te werken met ©'s en andere commerciële copywriting. Wij weten dat dát bij ons publiek niet werkt.
Mocht je nou echt per se een 'gewone advertorial' willen, dan kun je die – een beetje tegen ons zin ;-) – toch best bij ons publiceren. Maar die krijgt dan niet de vertrouwde lay-out van MIX en MXpro en geniet ook niet van het multimediale karakter van de Close Up. Daar teken wij vanuit MIX en MIXpro namelijk voor als afzender.
Mulltimediaal
Een Close Up is multimediale ‘branded content’ die we doorgaans eerst in het fysieke magazine plaatsen en daarna integraal op de website van MIX of MIXpro. Als we al eerder Close Ups voor jou publiceerden, koppelen we die aan elkaar door middel van ‘tags’, zodat ons publiek van jouw ene boodschap heel makkelijk in jouw andere boodschap terecht komt. Zo spinnen we een web van content rondom jouw commercie. Triggers naar die online publicatie op de Linkedin-pagina’s van MIX of MIXpro en in hun email-nieuwsbrieven dragen daar ook aan bij. Zo trek je multimediale aandacht van ons publiek in de doehetzelf-retail en de bouwgroothandel.
Soepele flow
Hoe gaat dat dan in zijn werk?
- Je boekt een Close Up en bespreekt in grote lijnen wat je verhaal is.
- Daarna komt onze redactie in actie om een afspraak te maken voor een telefonisch (of video-)interview.
- Op basis daarvan schrijft een van onze MIX- of MIXpro-journalisten een concept-tekst die hij voor akkoord aan je voorlegt.
- In de tussentijd kun je hem ook bijpassend beeld aanleveren. Wil je dat onze huisfotograaf foto’s komt maken? Dat verzorgen we graag voor je vanaf € 350.
- Als we tekst en beeld voor jouw Close Up compleet hebben, doorloopt die content – in een batch samen met andere artikelen – een flow langs onze eindredactie en opmaakstudio.
- Aan het eind van die flow leggen we je een opgemaakte proef voor en als jij daar helemaal tevreden mee bent, publiceren we hem.
- In het magazine van MIX of MIXpro en integraal op de website, inclusief triggers via Linkedin en email-nieuwsbrief.
- En uiteraard mag deze jouw branded content ook delen in je eigen kanalen zodat je ook daar profijt hebt van MIX en MIXpro als afzender.
Geen schreeuwende logo's
In Close Ups plaatsen we geen schreeuwende logo’s, maar wel een subtiele adresregel inclusief QR-code. Dat format is als volgt: Bedrijfsnaam, Vestigingsplaats, 012.345.67.89, email@email.nl, www.website.nl. Plus een specifieke url waar wij een QR-code voor maken.
Boek je eigen Close Up
Interesse? Neem dan contact op met Edgar Molijn via edgar@molijnsalessupport.nl of bel hem via 073.503.35.44.
Bekijk hier onze andere advertentie-mogelijkheden in MIX of de advertentiemogelijkheden in MIXpro. Of zie hoe we verhalen van Slimstock in een slim MIXpro-format gieten, hoe we Bison gestructureerd onder de aandacht van bouwmarkten brengen in MIX en hoe we dat voor Akzo Nobel doen in MIX.
Lange lijst van klanten
De lijst van klanten waar we al jarenlang Close Ups voor maken is te lang om iedereen te noemen en daar zijn we trots op. Tóch een paar namen zien? Check dan Weber-Beamix, Hubo, Sakol, Klingspor, Griffon, tesa, Grohe Hoenderdaal, AXA, Eurom, Buckbootz, Slimstock, Bison, Soudal of AkzoNobel.