De Consumentenbond concludeerde laatst dat supermarkten meer met private labels stunten. dan met A-merken. Volgens Stoter is dat in bouwmarkten precies andersom

“Echte A-merken hebben we in dhz-retail maar weinig. De latex van Histor en Flexa zijn gekende producten met een hoge prijsperceptie. Die gebruiken we dus graag als traffic-generator.” Onlangs stuntte Gamma bijvoorbeeld al met 55% korting op Powerdek.
Misschien ietsje doorgeslagen
“Ja, mooi hè”, grijnst Stoter. “We hebben daar de laatste jaren wel erg veel gas gegeven op omzet en volume. Hier en daar zijn we misschien ietsje doorgeslagen. Maar je komt er nooit helemaal vanaf. De vraag is ook of je dat wilt, want je moet klanten trekken en ze eenmaal in de winkel ook andere artikelen verkopen en prijs blijft in dat spel nu eenmaal een belangrijk wapen”, zegt hij klip en klaar.
In MIX 2015-5 (september) publiceren we een uitgebreid interview met Harm-Jan Stoter, algemeen directeur van Intergamma.