Gamma-actie-web.jpg

Stoter: "Prijs blijft wapen"

De Consumentenbond concludeerde laatst dat supermarkten meer met private labels stunten. dan met A-merken. Volgens Stoter is dat in bouwmarkten precies andersom

“Echte A-merken hebben we in dhz-retail maar weinig. De latex van Histor en Flexa zijn gekende producten met een hoge prijsperceptie. Die gebruiken we dus graag als traffic-generator.” Onlangs stuntte Gamma bijvoorbeeld al met 55% korting op Powerdek.
Misschien ietsje doorgeslagen
“Ja, mooi hè”, grijnst Stoter. “We hebben daar de laatste jaren wel erg veel gas gegeven op omzet en volume. Hier en daar zijn we misschien ietsje doorgeslagen. Maar je komt er nooit helemaal vanaf. De vraag is ook of je dat wilt, want je moet klanten trekken en ze eenmaal in de winkel ook andere artikelen verkopen en prijs blijft in dat spel nu eenmaal een belangrijk wapen”, zegt hij klip en klaar.
In MIX 2015-5 (september) publiceren we een uitgebreid interview met Harm-Jan Stoter, algemeen directeur van Intergamma.

Deel dit bericht

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.

Word abonnee

  • Ontvang iedere editie van Vakblad MIX
  • Ontvang onze email-nieuwsbrief
  • Toegang tot álle content op MIXonline.nl
  • Inclusief marktcijfers en artikel-archief
  • Geef 3 collega's een login cadeau
  • Een openbaar persoonlijk profiel
  • Je persoonlijke nieuwsoverzicht in MijnMIX
  • Reageren op artikelen
Word abonnee