DMG: meer samenwerking aan de achterkant

DMG: meer samenwerking aan de achterkant

DMG-eigenaar Erwin van de Belt ziet veel onbenut potentieel binnen zijn club. Dat potentieelĀ verzilverde hij eerder binnen zijn serviceorganisatie Werk aan de Winkel voor 25 woninginrichters.

“Onze Woonprofessionals zijn alle 25 heel verschillend. Maar ze hebben een gemeenschappelijke basis: een enorme passie voor het interieur. Ze houden steeds minder van producten en steeds meer van mensen. Voor hun lokale marktbewerking putten ze uit het arsenaal aan marketingtools die wij ze bieden. Dat is geen strakke formule waarin alle winkels er hetzelfde uitzien. Wél werken ze aan de achterkant sterk samen en zijn ze bereid om van elkaar te leren. Er wordt om deze reden heel veel kennis en informatie uitgewisseld. Ze voeren grotendeels hetzelfde strakke assortiment en bundelen hun inkoop vergaand. Op die manier creëren ze volume dat hen helpt aan goede condities, daarmee financieren ze hun marketingactiviteiten en vergroten ze hun concurrentiekracht”.

Omzetstijging van 25%
In 2015 resulteerde dit in een omzetplus van 25%, in 2016 van 18%.  Natuurlijk kun je het als ondernemer ook alleen, weet Van der Belt. Maar dat is wel een stuk lastiger dan wanneer je op de achtergrond samenwerkt in een club. “De lat voor succes ligt vandaag erg hoog en dat vraagt om kennis of specialisten die wij wel in huis hebben zoals inkoop, productontwikkeling en –design, marketing, ICT, HRM en e-commerce.”

Lees het complete interview met Erwin van de Belt

Deel dit bericht

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.

Word abonnee

  • Ontvang iedere editie van Vakblad MIX
  • Ontvang onze email-nieuwsbrief
  • Toegang tot Ć”lle content op MIXonline.nl
  • Inclusief marktcijfers en artikel-archief
  • Geef 3 collega's een login cadeau
  • Een openbaar persoonlijk profiel
  • Je persoonlijke nieuwsoverzicht in MijnMIX
  • Reageren op artikelen
Word abonnee