Met een nieuwe commercial geeft Karwei aan dat de 'bouwmarkt met smaak' er voor álle Nederlanders en hun huis is. In elke levensfase groeit de winkel mee met de woondromen van haar klanten.

Mariëlle Rooswinkel is de marketing- en communicatiemanager van Karwei. Zij gaf eerder al aan dat Karwei mensen wil ráken.

Mooi wonen mogelijk maken

“We willen met onze formule iedereen aanspreken. Mannen en vrouwen, klussers en niet klussers en ook inrichters. Daarom willen we vriendelijk, toegankelijk en eigenzinnig zijn. Iedereen wil mooi wonen, want mooi wonen draagt bij aan je woongeluk. En die zorg voor je woning is een interessante propositie. Financieel en ook in de emotionele laag. Want als je beter voor je huis zorgt, zorgt je huis ook beter voor jou, stellen wij.”

Op ieder moment in het leven van de klant

Om die positie in te nemen presenteert Karwei zich als de bouwmarkt met smaak en claimt de formule drie domeinen. Aanpassen (klussen), Aankleden (inrichten) en Afstylen (inrichten). Vanuit de claim op die thema’s mikt Karwei niet op een specifieke doelgroep maar op alle momenten in het leven van de klant dat er geklust of ingericht gaat worden. En dat zijn er veel. Rooswinkel noemt alleen al de inrichting van een babykamer of juist het moment dat de kinderen het huis uitgaan en je een studentenkamer voor ze inricht of juist de vrijgekomen zolder een andere bestemming geeft. Op die levensfase heeft Karwei toch zes groepen klanten gedefinieerd. De startende woner, de eerste huizenkoper, de jonge ouder, de familieklusser, de empty nester en de klussende grootouder.