asset-13219099_decor_natural_harmony_concept

Ledvance breidt aanbod uit met honderden producten

Meer design, kleur en ontwerpen van natuurlijke materialen. Dit jaar introduceert Ledvance zo’n 800 nieuwe producten voor consumenten. “Een substantiële uitbreiding van ons aanbod sinds we zo’n acht jaar geleden zijn begonnen”, zegt Marketing Manager Ronald Moeskops. “Consumenten zijn op zoek naar verlichtingsarmaturen en lichtbronnen om hun huis te moderniseren. Zowel functioneel als decoratief, waarbij ze hun huis in hun eigen stijl willen houden – of om nieuwere technieken te gebruiken.”

 “Wij hebben onderzocht welke verlichtingsarmaturen en lichtbronnen daarbij passen”, vervolgt hij. “En omdat we nu voor iedere verlichtingscategorie aanbod bieden, profiteren dealers van one-stop-shop. Da’s wel zo handig.” Zo ontbraken in het ruime aanbod van Ledvance nog decoratieve armaturen. Vorig jaar nam het merk het besluit om hiervoor een compleet assortiment te ontwikkelen, naast het technisch functionele aanbod aan armaturen voor binnen- en buitenverlichting. Account Manager Retail Ronald van der Reijden: “In ieder EU-land of regio hebben consumenten verschillende stijlen en smaken. Die kunnen ze straks bij ons vinden: van vintage, luxe, Scandinavisch, klassiek, loft style tot aangenaam, traditioneel en Bohemian. Ook is er keuze uit een strak industrieel of een minimalistisch design, dat kleurrijk is.” Om te voldoen aan deze wensen en het aanbod hierop af te stemmen, heeft Ledvance mensen in dienst die deze trends volgen. “Zij kijken naar dit moment en de komende jaren. Iedere 24 maanden plannen we te komen met nieuwe designstijlen. Daarmee verrassen we niet alleen consumenten, maar ook inkopers. Ook zij streven naar een frequente rotatie van het assortiment. Omdat deze inkopers veel ervaring en kennis van de markt hebben, luisteren we goed naar ze.”

Armaturen van natuurlijke materialen

Het bredere aanbod in de consumentenmarkt betekent concreet dat ieder kwartaal een nieuwe range van zowel functionele als decoratieve armaturen en bijpassende Osram-lichtbronnen wordt toegevoegd”, zegt Moeskops. Opvallend en uniek hierbij is het nieuwe aanbod van armaturen van natuurlijke materialen, zoals (bamboe)papier, karton, papier-maché, vilt, met betonlook, gips – al dan niet gecombineerd met hout. Al deze armaturen zijn gebaseerd op de gangbare E27 en GU10-fittingen, zodat de consument zelf de passende lichtbron erbij kan kiezen.

Keuze voor Bosch platform bij worklights

Ook nieuw bij Ledvance is de introductie van een overzichtelijke serie worklights, waarbij deze functionele mobiele armaturen zijn voorzien van Bosch batterijen. “Een functionele samenwerking’, legt Moeskops uit. “Inmiddels zijn er al elf A-merken op dit ‘Power for All Alliance’ platform aangesloten, ook zij erkennen de kwaliteit van dit gestandaardiseerde batterijsysteem.” De serie worklights bestaat uit drie producten (15, 30 en 45 Watt), waarbij de 18V batterij tot 4AH gebruikt wordt.

• Ook nieuw zijn de ENDURA Flood Solar Split Cubes, dat zijn zuinige buitenverlichtingsarmaturen met een los zonnepaneeltje erbij. Ze hebben een grotere capaciteit, waardoor ze meer licht kunnen geven: van 1.500 tot 4.800 lumen. “Daarmee zijn ze ideaal voor bijvoorbeeld een camper, caravan, of een tuinhuis. Omdat er vijf meter kabel bijgeleverd wordt, kun je het zonnepaneel plaatsen op een zonnige plek – op afstand van het armatuur”, verduidelijkt Van der Reijden.

• Tot slot komt er een lijn van dimbare Osram Decor ledlampen beschikbaar. Het filament is geïntegreerd in een metalen behuizing. Consumenten hebben hierbij de keuze uit meerdere vormen (rond, vierkant) en kleuren (goud, zwart).

Uitleg, maar vooral zien en voelen

“We zijn twee jaar geleden begonnen met de lancering van Osram A-label ledlampen met 210 lumen per Watt”, zegt Van der Reijden. “Dat had ook te maken met de nieuwe categorie-indeling voor energieklassen. Omdat hierop positief werd gereageerd, hebben we dit aanbod verder uitgebreid, ook met dimbare versies.” Naast zuiniger met energie omgaan, noemt hij als bijkomende voordelen een drie keer langere levensduur en een kleiner wordend prijsverschil tussen A-labels en traditionele ledlampen. Om dit te verduidelijken worden dealers voorzien van instore materiaal met uitleg hierover. Ook krijgen dealers uitleg over het uitgebreide assortiment. “Dat moet je voelen en beleven, dus daar heb je een showroom voor nodig”, zegt Moeskops enthousiast. “Afgelopen februari stonden we voor de vijfde keer op de Lichtwoche Sauerland, waar we in februari 2025 ook weer zullen staan. En sinds vorig jaar oktober hebben we een showroom van 500m2 in ons hoofdkantoor in het Duitse Garching (München). Hier kunnen retailers en inkopers zien en bepalen wat ze op willen nemen in hun collectie.

Outdoor: hybrid system

Is de zelf opgewekte stroom in de batterij op? Laat de lamp dan automatisch overschakelen naar netstroom. Dat kan met het unieke Modulaire hybride systeem, waardoor je na drie uur batterijstroom nog van verlichting kunt genieten. De basiselementen, bestaande uit grondspots en compacte paaltoparmaturen, hiervoor zijn koppelbaar, waardoor het hybridesysteem handig is voor consumenten die hun tuin, terras of balkon zo energiezuinig mogelijk willen verlichten.
 
LEDVANCE Benelux, Capelle a/d IJssel, +31 (0)10 750 14 14, benelux@ledvance.com, www.benelux.ledvance.com
 

 

 

 

Deel dit bericht

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.

Word abonnee

  • Ontvang iedere editie van Vakblad MIX
  • Ontvang onze email-nieuwsbrief
  • Toegang tot álle content op MIXonline.nl
  • Inclusief marktcijfers en artikel-archief
  • Geef 3 collega's een login cadeau
  • Een openbaar persoonlijk profiel
  • Je persoonlijke nieuwsoverzicht in MijnMIX
  • Reageren op artikelen
Word abonnee