In 2021 verdubbelde het omzetaandeel van online en Click&Collect bij Intergamma.

Intergamma's prestaties zijn grotendeels toe te schrijven aan de sterke ontwikkeling van de webshops, de inzet van click&collect, zo melden ze vanuit Leusden in een persbericht.

Intergamma noteerde in 2021 een winkelomzet van € 1.419 mln en een EBITDA van € 191 mln. Van die omzet is € 280 mln afkomstig uit Online en Clicj& Collect. Die online business heeft een belangrijke bijdrage geleverd aan de sterke resultaten, is het statement. Intussen is online (incl click&collect) dus bijna 20% van de totale omzet.

------

Ter vergelijking een bericht over Intergamma's online-groei in 2020:

Online-omzet 10% van totaal

“De omnichannel-positie die Intergamma 7 of 8 jaar geleden opstartte – in het dieptepunt van de vorige crisis – heeft ons in de afgelopen jaren goed geholpen. En daarmee hebben we ook in 2020 en 2021 ons voordeel kunnen doen.” Met een bedrag van € 200 mln maakt de online omzet inmiddels 10% van de totale omzet van Intergamma uit, nog exclusief click & collect. En Stoter ziet die online groei als dé beweging in de markt.

“Klanten hebben het geprobeerd, het is goed bevallen en ze blijven online gebruiken. Ook als ik in onze nieuwe winkel in Deventer klanten spreek, merk ik dat tenminste driekwart eerst online heeft gekeken.” De CEO ziet dat Intergamma behoorlijk voorloopt. “Zeker op de DHZ-retailers. We zien natuurlijk wel dat andere aanbieders hier ook heel hard op groeien. Dus enerzijds hebben we een grote uitdaging en anderzijds ook wel een grote kans. En dan heb ik het niet alleen over producten verkopen, maar ook over social media, communicatie en online advies. Die hele integratie waar we voor gekozen hebben. Wij denken dat dat belangrijk is en zullen daar in ieder geval vol gas op geven.”

Check hier alle MIX-berichten over Intergamma