Van de omzet die Intergamma in 2020 boekte is 10% online. Exclusief click&collect, dat wel.

Ceo Harm-Jan Stoter bij de presentatie van Intergamma's jaarcijfers over 2020: “De omnichannel-positie die Intergamma 7 of 8 jaar geleden opstartte – in het dieptepunt van de vorige crisis – heeft ons in de afgelopen jaren goed geholpen. En daarmee hebben we ook in 2020 en 2021 ons voordeel kunnen doen.” Met een bedrag van € 200 mln maakt de online omzet inmiddels 10% van de totale omzet van Intergamma uit, nog exclusief click & collect. Stoter ziet die online groei als dé beweging in de markt.

"Online groei is dé beweging in de markt en we zullen daar vol gas op geven"

“Klanten hebben het geprobeerd, het is goed bevallen en ze blijven online gebruiken. Ook als ik in onze nieuwe winkel in Deventer klanten spreek, merk ik dat tenminste driekwart eerst online heeft gekeken.” De CEO ziet dat Intergamma behoorlijk voorloopt. “Zeker op de DHZ-retailers. We zien natuurlijk wel dat andere aanbieders hier ook heel hard op groeien. Dus enerzijds hebben we een grote uitdaging en anderzijds ook wel een grote kans. En dan heb ik het niet alleen over producten verkopen, maar ook over social media, communicatie en online advies. Die hele integratie waar we voor gekozen hebben. Wij denken dat dat belangrijk is en zullen daar in ieder geval vol gas op geven.”

Let op: de € 200 mln online omzet is inclusief btw. Intergamma's € 1,7 mrd totaalomzet eis xcl btw.
Ook is de 10% online een gemiddelde over de omzet van Karwei en Gamma in Nederland én België. Die kan dus per land en per keten verschillen.