
Na vier jaar stilstand komt er weer schot in de Bauhaus-expansie. De vijfde winkel in Amersfoort staat op stapel, nadat stroomvoorziening lange tijd het struikelblok vormde. "Daar was stroom echt het probleem, oprecht. Geen smoesje", legt directeur Markus Pieters uit. "Binnen de duurzaamheidsstrategie van Bauhaus moeten onze winkels energieneutraal zijn, maar ze hebben wel een stroomaansluiting nodig." Bauhaus onderzocht verschillende opties, van aardwarmte tot uitwisselen van stroom met Ikea, Kees Smit en Prénatal. "Dat bleek allemaal heel onzeker. Maar binnenkort heb ik nieuws over Amersfoort", aldus Pieters.
Voor de echte landelijke dekking heeft Bauhaus nog een duidelijk plan. "Wij 'redeneren in snelwegen'. Als we Amersfoort geopend hebben, hebben we alleen bij Apeldoorn en Deventer nog een gat op de A1. Ook in de hoek van Arnhem en Nijmegen is er nog een gat. Net als in Zwolle, in Noord-Holland, in Amsterdam, in Rotterdam, in Den Bosch of Breda en in Eindhoven en Maastricht."
Dat zijn er nog tien na Amersfoort. "Het jaar dat ik met pensioen ga, hebben we misschien landelijke dekking", lacht Pieters. "Misschien, hè? Nou, ik ga ook niet met mijn 67e met pensioen, hè? Tenzij er natuurlijk iets gebeurt in de markt."
Met vier winkels is landelijke marketing nog lastig. "Doen wij nog niks landelijks qua media. Maar op het moment dat ik morgen landelijke dekking had, ging ik waarschijnlijk nog niet op tv. Omdat tv uit is. De jongere generatie kijkt amper nog tv, dus leggen wij liever de focus op de social media en op de streaming-kanalen."
Dit is een fragment uit een uitgebreid interview met Markus Pieters, directeur van Bauhaus Nederland.
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.


Hoogstraat 110
Postbus 11
5258 ZG Berlicum
Telefoon: +31 (0) 73 503 43 47
E-mail: redactie@mixpress.nl