Gamma brengt de eerste app in Nederland die zowel stijladvies, verfvisualisatie, als het kopen van verf ondersteunt.

Deze week wordt door Gamma de nieuwe app 'Gamma Verf' gelanceerd; een volgende stap in de steeds verdere digitalisering van de DHZ-sector en voor Gamma een niet te missen station in de omnichannel-propositie waarin alle touch points van de klantreis samenkomen. De app voorziet onder andere in vergaand kleur- en productadvies, maakt het mogelijk om stijladvies te bieden in elke gewenste situatie en maakt gebruik van computer vision-technologie, waarmee een kleur direct op een muur gevisualiseerd kan worden. Ook is het mogelijk om vanuit de app direct een bestelling van de gewenste kleur, als tester of direct in de gewenste hoeveelheid, en tezamen met bijbehorende schilderbenodigdheden te plaatsen.

"Meest vooruitstrevende app"

In de app zijn ruim 5000 kleuren van verschillende fabrikanten direct te testen en vervolgens te bestellen. “We zijn al langere tijd bezig om binnen ons brede assortiment aan verf alle verschillende data met elkaar te verbinden, zodat we klanten nu ook digitaal goed kunnen helpen met het kiezen van de juiste verf. We zijn heel trots dat we hiermee een van de meest vooruitstrevende apps in de wereld op het gebied van verf lanceren, die onze klanten op veel verschillende vlakken in de customer journey kan helpen.” zegt Erik Tessels, Head of Commerce bij Intergamma. “Juist in deze tijd, waarbij een winkelbezoek minder voor de hand liggend is, is het fantastisch dat we de Gamma Verf app introduceren om klanten maximaal te helpen en zo ook onze digitale services verder uit te breiden, passend bij de omnichannel propositie van Gamma.”

De app wordt gelanceerd in de week waarin Praxis' vloeren-app genomineerd werd voor een technologie-prijs. In de Vloerenapp kunnen klanten met Augmented Reality hun vloeren inmeten, door het assortiment heen neuzen en de gewenste vloer ook meteen kopen.