Halverwege het boekjaar 2024/25 (1 maart tot en met 31 augustus) komt de omzet van de Hornbach Group nagenoeg uit op hetzelfde niveau als de halfjaaromzet van het vorige boekjaar (+0,1%). De winst in het eerste half jaar nam door aanhoudende kostenbeheersing met 19,9% toe vergeleken met het boekjaar ervoor. De projectbouwmarkt houdt vast aan de laagste prijsgarantie en zag daarmee het aantal klanten groeien. Dit ondanks voorzichtigheid van consumenten en krappe budgetten. De verwachting is dat de omzet over het hele boekjaar net boven het niveau van het vorige boekjaar uitkomt. Aldus Hornbach zelf in een persbericht bij de halfjaarcijfers.
25 september 2024 om 11:07
Van slim apparaat naar geconnecteerd smart home. Een groeiende groep consumenten is zich ervan bewust dat smart producten meer bieden dan alleen gemak. Zo kan een slimme thermostaat helpen bij het besparen op energie en vergroot een binnen- en buitencamera het gevoel van veiligheid. Toch blijven het volgens Legrand, producent van (slim) elektronisch schakelmateriaal, en Netatmo, producent van smart producten, vaak individuele oplossingen. Door ze samen te brengen in een smart-home-omgeving en ze echt met elkaar te laten communiceren, ontstaat een volwaardig smart home.
26 september 2024
Meer design, kleur en ontwerpen van natuurlijke materialen. Dit jaar introduceert Ledvance zo’n 800 nieuwe producten voor consumenten. “Een substantiële uitbreiding van ons aanbod sinds we zo’n acht jaar geleden zijn begonnen”, zegt Marketing Manager Ronald Moeskops. “Consumenten zijn op zoek naar verlichtingsarmaturen en lichtbronnen om hun huis te moderniseren. Zowel functioneel als decoratief, waarbij ze hun huis in hun eigen stijl willen houden – of om nieuwere technieken te gebruiken.”
23 september 2024
Doe-het-zelf zaken verkopen dagelijks een breed scala aan producten. Waar veel verkocht wordt, is het onvermijdelijk dat er af en toe problemen optreden, zoals defecten of productiefouten. Daarom worden doe-het-zelfzaken regelmatig geconfronteerd met klanten die aanspraak maken op garantie. Maar hoe ver reikt die ‘garantie’ precies en hoe kun je als winkel het beste omgaan met klanten die hierop een beroep doen?
20 september 2024
"Nog beter vertellen waar kwaliteitsmerk voor staat". Onder de noemer Pure 3.0 helpt Flexa ondernemers te vertellen waar Pure by Flexa ColorLab voor staat. Daarvoor werd de strategie van het merk aangescherpt en verfrist, waarbij de kwaliteit op hetzelfde hoge niveau is gebleven. “We hebben samen bekeken hoe we Pure nog scherper in de markt kunnen zetten. Met drie pijlers geven we het merk weer een frisse blik.”
18 september 2024
Margreeth Pape is director sustainability en quality assurance van Intergamma. Haar eerste jaar binnen Intergamma omschrijft ze als een ‘periode vol missionariswerk’.
12 september 2024
GROHE heeft duurzaamheid grondig doorgevoerd in zijn bedrijf en filosofie. Zo produceert het sanitairmerk wereldwijd CO2-neutraal en gebruikt het zo min mogelijk plastic in productverpakkingen. Het doel van het kwaliteitsmerk is dan ook om ‘Pure Freude an Wasser’ aan klanten te leveren. Om dit op een duurzame manier te kunnen doen heeft het Duitse merk innovatie en watermanagement hoog in het vaandel staan.
12 september 2024
Doe-het-zelfwinkel Grottendieck Bezuidenhout in Den Haag bestaat al ruim zestig jaar. De winkel biedt een uitgekiend assortiment, waarbij advies hun belangrijkste pijler is. De fullservice buitendienst installeert bovendien alles wat in de winkel te koop is. Eigenaar Tony Regan was hiervoor timmerman en had een klusbedrijf voordat hij in 2020 de winkel overnam. Net voor de coronaperiode.
11 september 2024
"Hornbach is en blijft ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’", meldt de bouwmarkt in een enthousiast persbericht.
10 september 2024
Hoogstraat 110
Postbus 11
5258 ZG Berlicum
Telefoon: +31 (0) 73 503 43 47
E-mail: redactie@mixpress.nl