Gamma ziet dat klanten zich vooral online oriënteren. “Om 21:30 uur samen met de iPad op de bank. Als je daar niet bij bent, ben je gezien.”

De omzet van de Gamma-webshop verdubbelt nog ieder jaar, maar dat is volgens Gamma-directeur Ron Kloos niet zo relevant. “Bij ons zijn winkel en webshop heel erg met elkaar verweven en is de webshop vooral een logistiek ding. We vinden de website veel belangrijker. Daarom laden we die met productinformatie, keuzehulpen, kluslijstjes, stappenplannen, how-to-video’s.” Het zijn allemaal middelen die Gamma inzet om de minder ervaren klusser op weg te helpen. Dat dat aanslaat, blijkt wel uit de vele honderdduizenden bezoekers per week die de website volgens Kloos trekt. “Vergeet de voorraadchecker niet. Die is vooral belangrijk voor de ervaren klussers die geen tijd willen verliezen in de winkel.” Een andere troef is Datvraagik.nl. De chatservice waar consumenten hun klusvragen kunnen stellen aan de experts op de winkelvloer. “We beantwoorden elke week honderden vragen en dat worden er binnenkort veel meer want we gaan nog iets leuks doen.”

In MIX 2017-4 verscheen een uitgebreid interview met Gamma-directeur Ron Kloos en een impressie van de Gamma Focus in Bergen op Zoom.