Tijdens de Cornona-maanden vond IJsvogels marketingmanager Ivo Klink het bijna genant, zo goed als het ging met Pet’s Place en Boerenbond. “De winkels en online draaiden samen een index van 150. Dat is ongekend binnen retail.”

“Online draaide zelfs dik 200 en doet nu nog steeds 195. Dat is veel hoger dan we ooit gezien hebben.” Waar de organisatie in een normaal jaar € 180 mln omzet, koerst hij nu af op € 250 mln. Het begon volgens Klink met hamstergedrag van de consument. "Net als in de supermarkten, deden ze dat ook voor hun huisdier. Dat is voor veel mensen toch een lid van het gezin.”

Veel nieuwe klanten, die ook bleven

De IJsvogelgroep zag dat veel klanten zich online oriënteerden. Ook veel nieuwe klanten. Klink: “Normaal trekken we 100.00 bezoekers per week, nu in de piek meer dan 200.000. En we zagen mensen na de eerste aankoop ook een tweede doen en een derde. Na eerste aankoop ook tweede en derde aankoop.”
De combinatie met de Boerenbond-winkel maakte het soms wel druk op de winkelvloer. Zeker in het dierenverblijf. “Klanten verzamelden zich hier om diertjes te kijken en zo de tijd te verdrijven. Daar zijn we blij mee en we gunnen het ze ook, maar nu was het soms te druk”, aldus Klink.

Pure mazzel

“De allergrootste gekte hield wel op na een paar weken, maar de omzet is desondanks heel hoog gebleven”, aldus Klink die zich in gezelschap wel ‘s geneert om te vertellen hoe goed het gaat. “We hebben puur geluk dat we in het goede hoekje zitten.”

Deze uitspraken van Ivo Klink tekende MIX op uit een gesprek dat hij had met Nu.nl en beeld leenden we van Virupa.