Met meer dan 25% marktaandeel neemt Hornbach een flinke hap uit de DHZ-retail. Maar hoeveel Profi-euro's zitten er nu eigenlijk in al die Hornbach-omzet?
Over het gehalte aan Profi-omzet zwijgt Hornbach-directeur Evert de Goede normaal gesproken als het graf. Maar tijdens een rondleiding in de splinternieuwe Hornbach in Nijmegen, licht hij toch een tipje van die veelbesproken B2B-sluier op.
"Hornbach gaat richting de 30% en mikt uiteindelijk op 40% Profi-omzet"
In Nijmegen is de Profi-balie vernieuwd en de drive-in groot. Twee Profi-adviseurs staan permanent gereed voor de profklanten. “We groeien hard op het gebied van prof-omzet”, glimlacht De Goede. “We doen al heel veel en we gaan 'richting de 30%', terwijl ons uiteindelijke doel 40% professionele omzet is.” De Goede wijst ook op een aantal profmerken in het winkel-assortiment. Als we vragen of er nog pijnpunten zijn, noemt hij Akzo en powertool-merken waar hij nog steeds geen professioneel assortiment van krijgt. “Maar ook op gebied van sanitair en installatie hebben we graag alle gangbare profmerken.”
Dit is een fragment uit een uitgebreid artikel over de nieuwe Hornbach in Nijmegen (augustus 2023). Het complete artikel zie je (binnenkort) in MIX 2023-4.
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.
Hoogstraat 110
Postbus 11
5258 ZG Berlicum
Telefoon: +31 (0) 73 503 43 47
E-mail: redactie@mixpress.nl