DHZ en Tuin deden het goed in Corona-tijden. DHZ pluste 36% in de laatste 12 weken, Tuin 27%

Dat vertelde Niels van Steijn van GfK op basis van de cijfers van week 12 tot en met week 24.

Van de DHZ-categorieën (samen +36%) piekte die van de BBQ's het hardste: +83%. Geholpen door het mooie weer en door de wens vcan consumenten om het thuis gezellig te maken zolang ze gedwongebn thuis zaten, aldus Van Steijn.

Verf en schildersbenodigdheden plusten met 77% en 68%. Tuinberegening deed het ook buitengewoon goed (+77%) net als hogedrukreinigers (+61%).

In de categorie Tuin (samen +27%) registreerde GfK ook dikke plussen: +99% voor beregening, +68% voor BBQ, +63% voor tuinmeubelen, +58% voor buitenpotterie en +57% voor tuinaarde.

DHZ: van week 12 t/m week 24, GfK  
BBQ 83%
Verf en Beits 77%
Tuinberegening 77%
Schildersbenodigdheden 68%
Hogedrukreinigers 61%

 

Tuinartikelen: van week 12 t/m week 24, GfK  
Tuinberegening 99%
BBQ's 68%
Tuinmeubelen 63%
Buitenpotterie 58%
Tuinaarde 57%