We hebben het eerste half jaar al even achter de rug. Waar we vanaf half maart met de corona maatregelen zijn geconfronteerd, kunnen we nu na het tweede kwartaal de balans opmaken in GfK's DIY Recap. De sanitair-categorie kon niet in de schaduw staan van topgroepen als Verf en Tuin, maar ded het op zichzelf toch behoorlijk goed.

Sanitair bleef in het eerste kwartaal nogal achter bij de enorme groeicijfers van de sector. Waar we voor maart en april een groei van 11% en 8% konden noteren is daarna dit segment ook omhooggeschoten: mei +18% en juni +28%. Daarmee staat het eerste halfjaar op +14%.

Badkamermeubelen blijven hier wel nog bij achter, maar groot sanitair dat tot en met mei geen sterke groei liet noteren, schiet in juni ook naar +19%.

Ook badkameraccessoires, doucheproducten en kranen zitten nu ruim in de dubbele groeicijfers en juni laat voor deze segmenten een sterke groei zien.

MIX-abonnee's kunnen een complete excel met GfK-data inzien via de rubriek Marktcijfers.